Michael van Praag roemt FC Volendam

• woensdag, 11 nov 2009
  • Leestijd: 1 minuut

KNVB-voorzitter Michael van Praag was gisteren gastspreker op de goedbezochte Algemene Ledenvergadering van de businessclub van FC Volendam. Hij gaf een presentatie over de organisaties KNVB en de UEFA. Verder ging hij in op enkele vragen die vice voorzitter Henk Schoorl hem van tevoren had gesteld. Schoorl vatte onder andere het idee op om een bonus in plaats van een malus in te stellen. Clubs met een gezonde financiële huishouding zouden dan een puntenmeerdering krijgen. Van Praag roemde daarop de financiële cijfers van FC Volendam en gaf aan het idee niet bij voorbaat kansloos te achten. Schoorl uitte daarnaast zijn teleurstelling over het feit dat FC Volendam niet is toegelaten tot de Regionale Jeugd Opleidingscentra. Dit ondanks het feit dat bijna alle Volendamse jeugdteams op het hoogste niveau acteren. Van Praag gaf daarop aan dit nogmaals aan de orde te stellen bij de sectie betaald voetbal.

Klik hier voor een video van de najaarsledenvergadering en de presentatie van Michael van Praag