Michiel Kramer scoort Hattrick in Emmen

• vrijdag, 04 dec 2009

FC Emmen pas laat ten onder tegen FC Volendam

De thuiswedstrijd tegen Emmen was met 6-0 gewonnen, dus waren er hoge verwachtingen. Voor Emmen echter waren de punten goud waard in de strijd tegen degradatie. Voor Volendam was een overwinning ook broodnodig. Uiteindelijk gingen de punten naar Volendam. Het weer was even slecht als de wedstrijd in de eerste helft, of andersom. FC Volendam had zich voor genomen om de negatieve spiraal te doorbreken, maar daar was veertig minuten lang niets van te zien. De eerste minuten leken tekenen te tonen van goede wil, maar toen Hamit Yildiz na krap twintig minuten flink in de fout ging en de medeverdedigers vertrouwden op Robbin Ruiter, kreeg Volendam de kous op de kop. Ruiter kwam er goed uit, redde knap, maar toen bij de rebound nog steeds geen speler ontwaakte, was het voor Denissen niet moeilijk in het verlaten doel te schieten. Daarna was Emmen een half uur lang heer en meester. De thuissupporters zagen hun club de beste wedstrijd van dit seizoen spelen. Volendam ontsnapte aan een grotere achterstand, toen het mocht doorspelen na een corner, die via de lat ingekopt werd. Emmen claimde een doelpunt, omdat de bal de doellijn gepasseerd zou zijn. Assistent-scheidsrechter Steegstra stond op de achterlijn en gaf geen doelpunt aan.

{foto1}

Kort voor de rust kreeg Volendam de geest. Er werd gas gegeven, twee minuten lang. Drie keer mocht Volendam aanleggen, de derde keer was het raak. Rowin van Zaanen legde er al zijn gram in, waardoor Volendam langszij kwam. In de resterende minuten kreeg Volendam via Jack Tuyp een mogelijkheid en schoot Denissen na lankmoedig verdedigen van Volendam tegen de zijkant van de paal.

{foto2}

In de tweede helft was het de eerste tien minuten weer helemaal niets. Opnieuw kwam Emmen op voorsprong, omdat Robbin Ruiter bij een hoekschop zijn werk in het eigen doelgebied niet volgens de regels kon doen. Malenovic profiteerde. Lang duurde de Drentse vreugde niet, want in tien minuten tijd stelde Volendam eindelijk orde op zaken. Drie keer was het Michiel Kramer die voor een zuivere hattrick zorgde. Het waren zijn eerste doelpunten in  het betaald voetbal. Ook was deze hattrick de snelste die ooit gemaakt werd. in de eeste divisie. In het laatste kwartier kwam Emmen met tien man te staan, nadat Siekmann zijn tweede gele kaart opliep. FC Volendam profiteerde hiervan niet, waardoor de 2-4 op het scorebord bleef staan.

Foto's Rob Lezer