Mirani na oefenduel in België: 'Concentratie en uithoudingsvermogen verbeteren'

• zaterdag, 22 jul 2023

Op de open dag van KV Kortrijk in België heeft FC Volendam een leerzame nederlaag geleden: 2 - 1. Voor Damon Mirani was het een goede krachtmeting in de voorbereiding op de competitie.

"Ik denk dat we best goed begonnen", zegt Mirani na afloop in de catacomben. "We kwamen best wel vaak onder hun druk uit. We speelden best wel oké, maar creëerden alleen geen kansen. We kwamen wel op voorsprong. Een goede aanval en een penalty die Robert Mühren goed binnen schoot. Daarna kregen we een goal tegen via een inworp, omdat we niet snel genoeg kantelden. Dat mag niet gebeuren. Dan ga je de rust in met 1 - 1."

Een goede krachtmeting

In de laatste fase van de tweede helft scoorde Kortrijk de winnende 2 - 1. Volgens Mirani was dit duel een goede krachtmeting. "We bouwen aan de fitheid en proberen er patronen in te slijpen. Dat gaat stapje voor stapje. In het begin van de campagne speel je tegen amateurclubs. Met alle respect, daar is weinig weerstand", geeft de centrale verdediger aan. "Gelukkig heb je nu goede tegenstanders en moet je de weerstand uitbouwen. Daarin kun je concentratie en je uithoudingsvermogen verbeteren. Dat je uiteindelijk makkelijk de 90 minuten vol kan spelen."

Tekst en foto's: FC Volendam