Mitchel Michaelis: ‘Mede door blessures liep het anders’

• donderdag, 11 jun 2020

FC Volendam neemt aan het einde van dit seizoen afscheid van een aantal spelers. Onder hen de 26-jarige doelman Mitchel Michaelis. De Nieuwedieper stond in totaal zeventien keer onder de lat van Het Nieuwe Oranje. Michaelis vertrekt naar Derde Divisionist OFC Oostzaan.

“Het zijn voor mij een hele mooie tien jaar geweest bij deze club”, begint de goalie, die vanaf het seizoen 2013-2014 deel uit maakt van de selectie, maar pas afgelopen voetbaljaar debuteerde. “In de jaren bouw je iets op met de mensen hier, daar ben ik wel trots op. Veel vrienden van mij wonen dan ook hier op het dorp.”

Als er voor de keeper van 2 meter 3 geen profclub meer komt, dan staat hij bij OFC onder de lat komend seizoen. In het seizoen 2015-2016 speelde hij al eens voor de Noord-Hollandse club. “Bij OFC ken ik veel mensen. De club wilde mij graag hebben. Bovendien wilde ik meer aan spelen toekomen en is het slechts twintig minuten rijden vanaf mijn huis. De overstap was dus vrij logisch.”

Kleintje

Voor de Nieuwedieper staat er iets speciaals te gebeuren. “Over twee maanden komt er een kleintje bij voor mij en mijn vriendin. Daarnaast ga ik beginnen met werken bij KWABO, dat kan ik dan ideaal combineren met het voetbal bij OFC.” De baan bij het Volendamse bouwbedrijf zal even wennen worden voor hem. “Eigenlijk heb ik naast het voetbal alleen maar vakantiebaantjes gehad. Dit wordt mijn eerste fulltimebaan en dat is natuurlijk altijd even spannend.”

Tegen FC Twente vorig jaar zat de schrik er goed in toen hij een vervelende hoofdblessure opliep. Michaelis herstelde snel, maar vijf wedstrijden na zijn rentree sloeg het blessurespook weer toe. Dit keer was het zijn schouder, waardoor Michaelis er uiteindelijk zes maanden uit lag. “Het had er allemaal heel anders uit kunnen zien als ik die blessures niet had gehad. Dan had ik dit seizoen vanaf het begin meegedaan en kunnen strijden voor een basisplaats. Mede door pech is het anders gelopen. Toen ik weer volledig fit was deed Nordin Bakker het erg goed. Er was geen aanleiding om iets te veranderen en dat is logisch.”

De doelman is de club dankbaar voor de afgelopen tien jaar. “Mede daardoor ben ik gegroeid als persoon en keeper. Ik wil iedereen succes wensen.”

Tekst: Maarten Schuijl

Een bericht gedeeld door FC Volendam ???? (@fcvolendam_official) op