Molenaar & Zwarthoed Adviseurs verzekert zich van nieuw sponsorschap

• donderdag, 29 apr 2021

In de rubriek Wij Blijven Oranje spreken we met bedrijven die FC Volendam ook volgend seizoen trouw blijven als sponsor. Zo verzekerde ook Molenaar & Zwarthoed Adviseurs uit Volendam zich van een vernieuwd sponsorcontract. “Wij dragen de club een warm hart toe en zijn al heel lang sponsor”, vertelt Hans Bakker namens het bedrijf.

Bakker is naast sponsor ook bij FC Volendam betrokken als teammanager van het eerste elftal. “Er is veel vertrouwen naar elkaar toe, als het gaat om club en bedrijf. Het zou daarom heel gek zijn als we nu zouden zeggen: we stoppen ermee.”

Hoe het sponsorschap van Molenaar & Zwarthoed Adviseurs precies tot uiting komt? Bakker: “We hebben twee kaarten voor de vernieuwde Club van 200. Jaarlijks hebben we minimaal één keer de beschikking over een lounge waar we onze gasten buiten de wedstrijden om kunnen ontvangen voor een bijeenkomst. En we hebben natuurlijk een reclamebord in het stadion.”

Sfeervol

Bakker vertelt dat klanten van zijn bedrijf vaak meegaan naar thuisduels van FC Volendam, ook al is dat al een tijd niet mogelijk door de coronacrisis. “We nemen in totaal maximaal vijfentwintig mensen mee. Eerst kijken we op kantoor altijd wie graag aanwezig wilt zijn, de rest is voor klanten. Er is veel animo, zeker nu de resultaten de laatste jaren beter zijn geworden. We vragen juist vaak mensen van buitenaf, want de Volendammers zitten vaak zelf al in het stadion. De mensen van buiten Volendam ervaren het echt als een gezellige en sfeervolle ervaring. Je merkt dat FC Volendam de mensen heel goed ligt, men vindt het toch wel iets aparts. Er wordt altijd over Volendam gesproken.”

Bakker ziet van dichtbij goed dat FC Volendam in de lift zit. “De play-offs moeten we dit jaar kunnen halen. Dan kan het zomaar nog heel verrassend en spannend worden. Promotie zou de kers op de taart zijn. De club is op allerlei vlakken hard bezig om de organisatie te professionaliseren. Die stappen worden gezet, maar het moet nog wel op het veld gebeuren.”

Overwinning

Bakker ziet één belangrijke overeenkomst tussen Molenaar & Zwarthoed Adviseurs en de voetbalclub. “We zijn een bedrijf in de financiële dienstverlening, dus de klant staat bij ons centraal. Daar doe je alles voor. Als ik kijk vanuit de visie van een voetballer: die wil het ook voor elkaar hebben. Wij willen het beste voor een klant, terwijl een voetballer graag zo hoog mogelijk wil voetballen. Zo ben je continue bezig met ontwikkeling. Als een klant zich bij ons aansluit en tevreden is, voelt dat als een overwinning op het veld.”