Molenaar: ‘Een van onze betere wedstrijden’

• maandag, 14 mrt 2016

Een gevoel van tevredenheid overheerste bij oefenmeester Robert Molenaar na afloop van de 3-0 overwinning op Telstar. Door een vroeg doelpunt van Bert Steltenpool kwam FC Volendam sterk uit de startblokken. Een klein kwartier later verdubbelde Jack Tuijp de voorsprong voor de oranjehemden. De ploeg van Molenaar domineerde de wedstrijd. Dit resulteerde na rust in de derde treffer, die op naam kwam van Raoul Esseboom. ,,Ik ben behoorlijk blij met wat we hebben laten zien”.

Geschreven door: Mitchell Burger

,,We speelden goed met druk vooruit, een goede organisatie en veel power op het middenveld. De key players van Telstar werden goed verdedigd, waardoor we zelf aanvallend konden gaan spelen. Het was heel prettig dat we al gauw op voorsprong kwamen. Op die manier kregen we direct loon naar werken. Als je naar het verloop van de wedstrijd kijkt, kun je constateren dat dit een van onze betere wedstrijden was. We zijn tevreden met de nul en de drie doelpunten. Al hadden dit er veel meer kunnen zijn”, sprak de oefenmeester van FC Volendam.

Verder maakte aanvoerder Kees Kwakman zijn rentree. Hij was direct belangrijk met een assist op de 1-0 van Steltenpool. Toch bleef Kwakman na de onderbreking achter in de kleedkamer. ,,Dit hebben we uit voorzorg gedaan. We hadden afgesproken dat Kees sowieso gewisseld zou worden in de rust, of we nou voor of achter stonden. Hij heeft inmiddels al twee groepstrainingen mee gedaan, maar je zag toch dat hij weer een beetje last kreeg van zijn kuit. We moeten hem voorzichtig brengen zodat hij snel weer een serie wedstrijden kan spelen.”

Tevens zag Molenaar tijdens de wedstrijd kans om de pas 19-jarige Jordy Hilterman te laten debuteren. ,,Het is leuk dat we met zo’n stand weer eens wat mensen kunnen laten debuteren. Die jongen heeft lange tijd in de schaduw zijn werk moeten doen. Nu heeft hij de kans gekregen zijn neus even te laten zien. Daar ben ik blij om”, besloot Molenaar.