Molenaar: ‘Laatste half uur wedstrijd uit handen gegeven’

• vrijdag, 23 okt 2015

Wat betreft het spel heeft FC Volendam op een positieve manier geantwoord op het 3-1 verlies van vorige week tegen MVV, maar het resultaat tegen FC Emmen was even zo onbevredigend. Trainer Robert Molenaar keek dan ook met gemengde gevoelens terug op de 0-2 nederlaag tegen de ploeg uit Drenthe.

Door Sonny Sier

,,Een uur lang hebben we datgene gedaan wat wij moesten doen om Emmen te bestrijden”, analyseerde de oefenmeester na afloop. ,,Met rust hadden wij op voorsprong moeten staan. Door het lage tempo dat Emmen in balbezit hanteerde sukkelde het ons een beetje in slaap. Maar desondanks hielden wij het overwicht.”

Zelfs nadat Kees Kwakman geblesseerd het veld moest ruimen en Gerry Vlak voor hem inviel (Molenaar: ,,Gerry deed het zowel links als rechts op het middenveld erg goed”), had Emmen weinig te vertellen. Dat had de ploeg uit Drenthe het eerste kwartier na rust ook nog niet. Molenaar: ,,Naar mijn mening stichtten we nog weinig gevaar en met het inbrengen van Jack Tuyp probeerden we meer druk op de goal van Emmen te zetten. Maar bijna gelijktijdig wisselde Emmen Marnix Kolder voor Rick ten Voorde en vanaf toen gaven wij de wedstrijd uit onze hadden.”

Met als gevolg de 0-1 van diezelfde Ten Voorde in de 72e minuut. ,,In plaats van vooruit, werden we meer en meer achteruit gedrukt. Onze buitenspelers werden moedeloos van het aantal keer dat zij balverlies leden. We beschikken dan niet over de kwaliteit om dat nog om te draaien, terwijl Emmen met Boy Deul een speler heeft die het verschil kan maken. Er was nauwelijks druk op hem te geven en wij hadden geen vat op zijn passjes.”

Met het inbrengen van Kevin van Kippersluis voor Erik Schouten probeerde Volendam in de slotfase nog de gelijkmaker te forceren, maar kreeg aan de overkant de deksel op de neus. Deul scoorde de 0-2. ,,We moesten iets forceren, maar op die manier stap je eigenlijk van je geloof af door niet langer te spelen vanuit een hechte organisatie. Maar al met al hebben we ons wat betreft het spel gerevancheerd voor de nederlaag tegen MVV, die ons toch een aantal tikken in het gezicht bezorgde. Dat we uiteindelijk verliezen is jammer, maar meer ook niet.”