Mooie avond voor leden IBEV

• woensdag, 27 apr 2011

De leden van de IBEV (Industrie- en Bedrijvengroep Edam-Volendam) en een groot gedeelte van de sponsors van FC Volendam hebben donderdagavond 21 april jl. een zeer geslaagde avond beleefd. De leden van de IBEV hielden eerst hun ledenvergadering in de Zuiderzeezaal in het Kras Stadion. Vervolgens gaf Van Seumeren een presentatie over de berging van de Koersk, de Russische kernonderzeeër die in 2000 is gezonken. Van Seumeren was destijds eigenaar van het bergingsbedrijf Mammoet. De lezing was enorm interessant en alle aanwezigen genoten van het enerverende verhaal. De opkomst was met bijna honderd aanwezigen zeer goed. Van Seumeren liet eerst een dvd zien, waarop de technische kant van de berging werd toegelicht. Vervolgens vertelde hij de aanwezigen over zijn ervaringen met de Russen en over de onderhandelingsprocedures die aan de berging vooraf gingen.

Van Seumeren gaf al in 2009 in het Kras Stadion zijn lezing en ook in het Sint Jozeftheater in Volendam was hij onlangs te gast. Zijn verhaal sloeg dermate aan bij het publiek dat hij nu dus in korte tijd voor de derde keer in Volendam zijn betoog hield.

{foto1}

Foto: Rob Lezer