MVV C2 - FC Volendam C2

• donderdag, 10 feb 2011

Na een goede bespreking van de trainer gaat de wedstrijd beginnen. Volendam de nummer 1 tegen MVV de nummer 2. Dat belooft een spannende pot. Met 6 punten uit 2 wedstrijden is Volendam de favoriet. Het gevaar van MVV is de linkerspits. Opdracht is dus ook om de linkerkant dicht te zetten. MVV start sterk. Een vrije trap van 20 m1 wordt moeiteloos gepakt door Sjoerd Lukas. Het veldspel gaat over en weer. In de 10e minuut een goede aktie van Sebastiaan van der Linde. Hij geeft vervolgens de bal af aan Symon Schilder. Helaas treft zijn schot geen doel, jammer. Volendam zet druk, 1 op 1 achterin dus opletten. In de 15e minuut drukt Jordan Kempenaar goed door, hij kon hierdoor de bal veroveren en zette zijn aktie op snelheid voort. Een pass op Tenzin Tempa, zijn schot kon gestopt worden door de keeper van MVV. Tot nu toe is Volendam de betere partij, spelen goed combinatie voetbal maar achterin moeten we wel blijven opletten. Hier en daar laten we in de verdediging wat steekjes vallen. 20e minuut corner MVV. We staan even onder druk. Op het moment dat we denken onder de druk uit te komen worden we geklopt in de omschakeling. De ‘gevreesde’ linkerspits pakte de bal op en ging op snelheid op het doel af. Met een afstandschot geplaatst in de verre hoek maakte hij de 1-0. Na deze goal hield Volendam geen rust. Veel balverlies achterin. Tot de rust werd er niet meer gescoord.
De eerste vijf minuten na de rust ging de wedstrijd nog gelijk op. De volgende 10 minuten werd het verschil gemaakt. Vijf minuten na rust viel de 2-0. Balverlies voorin was de aanleiding voor deze goal. MVV profiteerde maximaal van dit balverlies en zat na 5 minuten in een comfortabele situatie. Twee doelpunten marge en windje mee. Tot ieder zijn verrassing kreeg MVV kort na de 2-0 weer de kans om te scoren. Een diepe bal van MVV leek te hard voor de spits. De spits liep toch door. Sjoerd Lukas wilde de bal wegschieten maar dit ging totaal verkeerd. De bal viel tussen de spits en Sjoerd in en de spits kon de bal zo meenemen. Hier is geen tactiek of training op te bedenken. De spits faalde niet en schoof de 3-0 binnen. In de 40e minuut werd de nekslag gegeven. Een vrije trap van de zijkant werd laag het strafschopgebied in gebracht. Niemand raakte de bal en verdween zo maar in de lange hoek. 4-0. Hiervoor waren wij niet naar Maastricht gekomen. Het restant van de wedstrijd bleef Volendam knokken. Maar ze hadden letterlijk en figuurlijk veel tegenwind en kwamen er niet doorheen. Er werd door beide partijen niet meer gescoord.