N.E.C. op bezoek tijdens eerste thuiswedstrijd sinds Eredivisie-terugkeer

• donderdag, 11 aug 2022

Na de 2 – 2 in Groningen staat zondag om 12:15 uur ook de eerste thuiswedstrijd op het programma in de Eredivisie. N.E.C. komt op bezoek in het Kras Stadion.

N.E.C. promoveerde in 2021 naar de Eredivisie en werd vorig seizoen elfde. De club uit Nijmegen begon dit seizoen met een 0 – 1 nederlaag tegen FC Twente. In blessuretijd maakte Sem Steijn vorige week de winnende. N.E.C.-trainer Rogier Meijer beschikt in zijn technische staf over keeperstrainer Marco van Duin. De oud-doelman speelde in 2010 een half jaar op amateurbasis bij FC Volendam. Van Duin gaat bij N.E.C. samenwerken met kersverse aanwinst Jasper Cillessen.

Gevaarlijke spelers

Buiten Cillessen zijn er nog een aantal creatieve spelers om in de gaten te houden bij de tegenstander. Oussama Tannane is één van de spelers die deze zomer naar Nijmegen werd gehaald en liet tegen FC Twente al zien een gevaarlijke speler te zijn. In de voorhoede zijn de ogen gericht op Elayis Tavsan.

FC Volendam had tegen FC Groningen een goede start van het Eredivisie-seizoen. Een 2 – 0 achterstand werd omgebogen naar een 2 – 2 gelijkspel. Tegen N.E.C. krijgt de ploeg van Wim Jonk opnieuw de kans om punten te pakken.

Acht Eredivisie-overwinningen

In het recente verleden heeft FC Volendam meerdere keren tegen N.E.C. gespeeld. In de Keuken Kampioen Divisie werd in maart 2021 nog tegen de ploeg uit Nijmegen gespeeld. Er werd toen met 1 – 0 verloren. De laatste overwinning dateert van november 2019, toen werd het 3 – 1. In totaal speelde FC Volendam 38 keer tegen N.E.C. Negen keer werd er gewonnen. Opvallend detail: acht van die overwinningen werden geboekt in de Eredivisie.

Laatste vijf edities

15-03-2021 | N.E.C. – FC Volendam: 1 - 0

15-09-2020 | FC Volendam – N.E.C.: 1 – 3
Martijn Kaars

29-11-2019 | FC Volendam – N.E.C.: 3 – 1
Kevin Visser, Martijn Kaars en Ibrahim El Kadiri

19-04-2019 | FC Volendam – N.E.C.: 2 – 3
Rodney Antwi en Anthony Berenstein

30-11-2018 | N.E.C. – FC Volendam: 5 – 1
Boy Deul

Scoor je tickets!

De laatste kaarten voor het duel tegen N.E.C. te koop in de online ticketshop. De laatste seizoenkaarten zijn deze week verzonden. Daarnaast is het duel te volgen via het Twitter-verslag en via onze story op Instagram. Er wordt zondagmiddag om 12.15 uur gefloten voor het begin van de eerste helft.

Foto's: Fred Rotgans / Pro Shots
Tekst: Rick Sinnige