NAC volgende horde in serie topduels

• vrijdag, 19 mrt 2021

FC Volendam treedt vrijdagavond aan tegen NAC Breda. De mannen van Wim Jonk willen zich tegen het elftal van Maurice Steijn revancheren voor de verloren wedstrijd tegen NEC, die met 1-0 werd verloren. NAC is zodoende de volgende opponent in de serie van topduels, die op 2 april wordt afgesloten met een thuisduel tegen Cambuur. De wedstrijd wordt om 20:00 afgetrapt in het Kras Stadion en is live te volgen via ESPN 3.

Promotiestrijd

NAC is verwikkeld in een directe promotiestrijd met De Graafschap en Almere City. De achterstand van De Parel van het Zuiden op De Graafschap bedraagt vier punten. De mannen van Maurice Steijn zijn bezig aan een uitstekende serie. In de laatste dertien gespeelde wedstrijden werd er niet verloren door de Brabanders.

Het zijn roerige weken bij het Rat Verlegh Stadion. Zo werd Ralf Seuntjens transfervrij binnengehaald en is onder anderen Anco Jansen sinds de winter in het zwart gele tricot te bewonderen. Bij NAC komen we een oud-bekende tegen. Robin Schouten is de rechtsback van het elftal, hij speelde 35 wedstrijden voor FC Volendam in het seizoen 2018/2019.

Ervaring

NAC kent in Sydney van Hooijdonk zijn topscorer, hij wist twaalf keer het net te vinden. Hij wordt gevolgd door Mario Bilate, die acht keer scoorde. In Lex Immers en Dion Malone hebben ze twee ervaren krachten die met hun ervaring een belangrijke rol vertolken. Immers speelde al bijna vierhonderd duels in Nederland, Malone speelde al zo’n driehonderd wedstrijden in het betaalde voetbal.

FC Volendam speelde in totaal al 48 keer tegen NAC. De laatste wedstrijd vond plaats in het Rat Verlegh Stadion. NAC won die wedstrijd, enigszins geflatteerd, met 3-0. De laatste overwinning was vorig seizoen in het Kras Stadion. Na een 0-1 achterstand draaiden de mannen van Wim Jonk de wedstrijd op spectaculaire wijze om. Martijn Kaars maakte een minuut voor tijd de gelijkmaker, waarna Gijs Smal het Volendamse publiek in extase bracht door nog een keer toe te slaan en zo de drie punten thuis wist te houden.

Laatste ontmoetingen

18-12-2020 | NAC - FC Volendam: 3 - 0

30-08-2019 | FC Volendam - NAC: 2 - 1
Martijn Kaars en Gijs Smal

21-05-2017 | NAC - FC Volendam: 2 - 0 (Play-offs)

18-05-2017 | FC Volendam - NAC: 2 - 2 (Play-offs)
Daniel van Son en Nick Runderkamp

24-02-2017 | NAC - FC Volendam: 1 - 0

Twitter & Insta Story

FC Volendam - NAC wordt live uitgezonden op ESPN 3 en is daarnaast te volgen via het Twitter-account @FCVolendam, de story op Instagram en het radioprogramma van NH Sport. De hashtag van deze wedstrijd is #volnac. De aftrap is vrijdagavond om 20:00 uur.

Tekst: Maarten Schuijl