NEC dankt zege aan FC Volendam

• donderdag, 27 okt 2011

Na zes nederlagen op rij was er NEC alles aan gelegen tegen FC Volendam goed voor de dag te komen. Of FC Volendam daaraan wilde meewerken, zou al snel blijken. De eerste helft ging behoorlijk gelijk op. Het eerste kwartier was duidelijk voor de thuisclub, maar kwam nkiet tot grote kansen. Al gauw had Volendam door waar iets te halen was. De eerste echte kans was voor Jack Tuijp die te lang werk had om succes te hebben. Na precies een half uur brak Nick Tol door. De verdedigers trokken mee met Jack Tuijp, zodat Tol de kans om te schieten had. In plaats van dat schot legde hij de bal toch breed. FC Volendam maakte het NEC steeds moeilijker. Een diepe bal op Achmed Ahahaoui werd onreglementair afgestopt, wat geel had moeten zijn. De vleugelspits nam de vrije trap zelf, maar zo ongelukkig, dat NEC er van tussen ging. Over drie schijven werd Cayfano bereikt, die dit cadeautje van Volendam graag verzilverde. Meteen daarna zette Roy Bakkenes Achmed Ahahaoui vrij voor de keeper, maar deze wist Babos niet te passeren. Met 1-0 ging de rust in, waarmee FC Volendam te weinig kreeg.

{foto3}

De tweede helft kon bijna schriftelijk afgedaan worden. FC Volendam zette Dominique van Dijk en Michiel Kramer in, waardoor veel ruimte weggegeven werd. NEC maakte er amper gebruik van omdat de 1-0 zeer gekoesterd werd. Halverwege kreeg de thuisploeg uit een corner een dot van een kans, maar Robbin Ruiter was ter plekke. FC Volendam zat niet stil, maar miste de finesses om het NEC al te moeilijk te maken. In de slotfase speelde Rick Kruys zich vrij, maar zijn schot had geen kracht. NEC zette nog een keer aan, maar kwam ook niet verder dan het ene makkelijk gekregen doelpunt. Het mocht zelfs van geluk spreken dat Van Boekel pas in de slotfase aan Smovs geel gaf, die eerder al in het boekje had moeten staan. Jack Tuijp kreeg ook geel omdat hij terecht zijn gram haalde bij Van Boekel die wel erg roodgroen was inde slotfase. NEC bekert verder, waar FC Volendam zichzelf tekort deed.

Foto's © Rob Lezer

klik op de link's hierboven

{foto1}

{foto2}