Update: Nick Doodeman toch per direct naar SC Cambuur

• maandag, 01 feb 2021

Update | 1 februari 20.30 uur

Nick Doodeman is vanaf heden speler van SC Cambuur. De buitenspeler kwam eerder een contract overeen met de Friese club vanaf komende zomer. De wens van SC Cambuur was om de transfer al deze winter te beklinken en daartoe is vandaag een akkoord bereikt over een transfervergoeding.

Technisch directeur Jasper van Leeuwen belicht hoe de overgang tot stand is gekomen. “Zoals bekend heeft Nick vorige week getekend bij Cambuur voor komende zomer. Nadien bleek dat Cambuur Nick erg graag per direct al wilde overnemen. Ook Nick heeft aangegeven dat hij dit het liefste wilde, terwijl het voor ons belangrijk is dat onze spelers zich volledig focussen op FC Volendam. Uiteindelijk heeft Cambuur vandaag een prima aanbod gedaan, zeker gezien de contractuele situatie.”

Van Leeuwen vervolgt: “Waar de ene deur sluit, openen zich anderen. Dit biedt dus ook weer kansen voor andere spelers en wij hebben er vertrouwen in dat we met de huidige selectie een goede tweede seizoenshelft kunnen beleven. Op één specifieke wedstrijd na wensen we Nick veel succes toe en we willen hem nogmaals bedanken voor zijn inzet en bijdrage aan FC Volendam.”

Oorspronkelijk bericht 27 januari 2021

Nick Doodeman is na het einde van het lopende seizoen speler van SC Cambuur. De Friese club maakt gebruik van de transfervrije status van de 24-jarige buitenspeler, wiens contract bij FC Volendam doorloopt tot de zomer.

Daarmee is het einde van het Volendam-tijdperk voor Doodeman in zicht. De Venhuizenaar kwam in 2017 over van AZ en groeide uit tot een belangrijke kracht. Doodeman droeg 126 keer het shirt van FC Volendam. Daarin scoorde hij 26 treffers en was hij 43 keer aangever. Zijn statistieken leverde hem niet voor niks de bijnaam ‘Assistkoning’ op. Dit seizoen baarde Doodeman opzien door tegen Jong PSV en Jong AZ in 106 minuten maar liefst acht doelpunten voor te bereiden.

‘Club in mijn hart’

“Ik wil iedereen binnen FC Volendam en de fans bedanken voor de mooie jaren bij FC Volendam. De club heeft een plekje in mijn hart, want het gaf mij de kans in het profvoetbal. Het was en is een mooie periode. Maar na vier seizoenen ben ik toe aan iets nieuws, een frisse uitdaging. Maar zolang ik het shirt van FC Volendam draag zal ik alles geven voor de club.”

'Begrip voor de stap'

Technisch directeur Jasper van Leeuwen licht toe: “We hebben Nick’s contract in de herfst van 2019 opengebroken, en daarbij was al duidelijk dat een vervolgstap van Nick waarschijnlijk niet heel lang meer op zich zou laten wachten. Afgelopen zomer is het er niet van gekomen, maar nu heeft Nick aangegeven dat hij toe is aan een nieuwe prikkel en omgeving. Hij speelt hier natuurlijk ook al een behoorlijke tijd, dus we kunnen dat begrijpen."

Van Leeuwen vervolgt: "Nick mag terugkijken op een periode met mooie persoonlijke statistieken, en we hopen dat hij de komende maanden goed kan afsluiten in het oranje. Daarbij wensen wij hem uiteraard veel succes bij Cambuur en in het verdere vervolg van zijn carrière.”

Tekst: FC Volendam
Foto's: FC Volendam & Pro Shots