Nick Runderkamp: 'Had het voor geen goud willen missen'

• dinsdag, 23 jun 2020

FC Volendam neemt aan het einde van het seizoen afscheid van een aantal spelers. Onder hen ook Volendammer Nick Runderkamp. De middenvelder kwam tot 48 wedstrijden in het eerste elftal, hij scoorde daarin vijf keer. Waar Runderkamp zijn toekomst ligt is nog onbekend.

“Hier kwam ik als klein jongetje binnen en heb er in totaal twaalf jaar gezeten”, trapt de Volendammer af. “Het was altijd mijn droom in het eerste te mogen spelen. Daarom ben ik trots dat het gelukt is.” Zijn debuut maakte hij op bezoek bij Fortuna Sittard in 2017: “Dat is wel één van mijn hoogtepunten, vooral omdat ik er erg naar uitkeek.”

Hij beschrijft de fijne sfeer binnen de selectie. “We hebben altijd goed contact met elkaar gehad. Dat koester ik. Zelfs met jongens die al een tijdje weg zijn heb ik nog goed contact. Dat is echt iets waar de club een grote rol in heeft gespeeld.”

Uitdaging

Op dit moment heeft Runderkamp nog geen club gevonden om zijn carrière te vervolgen. “De opties ga ik de komende tijd afwegen. Ik kijk er in elk geval naar uit om elders een uitdaging aan te gaan en sta voor veel dingen open.”

Hij heeft zich bij FC Volendam op verschillende vlakken ontwikkeld. “Dat ik bijvoorbeeld niet te lang stil moet staan bij teleurstellingen. Dat ik door moet gaan en vooral positief te blijven. Eigenlijk ben ik met alles geholpen en daar ben ik ook erg dankbaar voor.”

Hoogtepunten waren er dan ook genoeg. “Scoren vanaf de middenlijn tegen TOP Oss, twee keer periodekampioen worden en met Jong FC Volendam kampioen van de Derde Divisie worden. Dat zijn momenten die me gaan bij blijven. En de goal tegen NAC in de play-offs, natuurlijk. Die had emotionele waarde.”

De middenvelder is erg dankbaar voor zijn periode bij de club. “Ik had het allemaal voor geen goud willen missen. We gaan elkaar zeker nog zien”, besluit de Volendammer.

Tekst: Maarten Schuijl