Nieuwe maatschappelijke uitdaging voor Jack Tuijp

• woensdag, 03 jun 2020

Jack Tuijp (36) gaat vanaf 1 augustus FC Volendam verlaten. De voormalig doelpuntenmachine en huidig accountmanager van FC Volendam is ingegaan op een nieuwe maatschappelijke uitdaging. Tuijp gaat aan de slag als calculator bij Kwakman Tegelwerken. Daarmee vervallen ook zijn werkzaamheden als spitsentrainer van het eerste elftal. FC Volendam betreurt het vertrek van zijn clubicoon, maar gunt hem de ruimte om zijn maatschappelijke ambities na te jagen.

De voetballiefhebber kent Jack Tuijp van zijn tijd als veelscorende spits. De Volendamse aanvaller maakte zijn debuut in 2002. In 296 wedstrijden voor FC Volendam scoorde hij 137, waarmee hij tweede staat op de eeuwige topscorersranglijst. Ook werd Tuijp driemaal topscorer van de Keuken Kampioen Divisie.

Nadat de goaltjesdief in 2017 het profvoetbal vaarwel zwaaide, ging Tuijp bij FC Volendam aan de slag als accountmanager. In die rol verzorgde hij het contact met talloze sponsors en partners van FC Volendam. Daarnaast vervulde hij op verzoek van trainer Wim Jonk voor twee ochtenden in de week de rol van spitsentrainer.

‘Naar mijn zin gehad’

“Mijn hele leven lang ben ik actief geweest in de voetballerij. Het kriebelt bij mij om een uitdaging aan te gaan buiten het voetbal”, licht Tuijp zijn carrièreswitch toe. “In de ruim 2,5 jaar dat ik als accountmanager werk bij FC Volendam heb ik het ontzettend naar mijn zin gehad. Ik wil de club dan ook bedanken voor de kansen die het mij heeft geboden na mijn actieve spelerscarrière. Uiteraard blijf ik de club op de voet volgen en hoop ik dat zowel de fans, als de sponsoren FC Volendam blijven steunen.”

FC Volendam beraadt zich momenteel over de opvolging van Tuijp. Zodra hier meer duidelijkheid over is communiceert de club hierover op de eigen kanalen.