Jong FC Volendam verliest ondanks overtal

• zaterdag, 25 jan 2020

Voor de derde week op rij heeft Jong FC Volendam een wedstrijd met één goal verschil verloren. Opnieuw was het een onnodige nederlaag. Nadat het 1-1 was kreeg Kozakken Boys een rode kaart, maar ondanks een overtal situatie van bij een uur slaagde Jong FC Volendam er niet in een positief resultaat mee naar huis te nemen.

Ondanks dat we bijna niet meer weten hoe een echte winter aanvoelt, was het ijzig koud op Sportpark De Zwaaier in Werkendam. Niet alleen voor de spelers was het afzien, maar op de tribune werden zelfs toeschouwers met dekens gespot. Van de wedstrijd kregen de toeschouwers het ook niet echt warm. Er waren niet echt heel veel kansen te noteren. In het eerste kwartier moest Jong FC Volendam doelman Joey Roggeveen één keer echt optreden en deed dat ook prima. Halverwege de eerste helft was hij echter kansloos op een schot van afstand van Leon Bot. Nadat Jay Kruiver bij de zestien van de thuisploeg de bal verspeelde, kwam Kozakken Boys er snel uit over links. De voorzet van Nezar Mekkaoui leek echter niet goed te zijn. Kevin van Gasteren zat er tussen, maar hij raakte de bal niet echt lekker en speelde hem zo in de voeten van Leon Bot. Het resultaat heb ik al verteld. De mannen van Johan Plat en Berry Smit gingen echter niet bij de pakken neer zitten. Nadat Jim Beers uit een vrijetrap van Dean James net mis had gemikt, was het even later wel raak. Darius Johnson zette met een lange bal de aanval op en kreeg deze uiteindelijk terug van Ibrahim El Kadiri, die geen gaatje vond om zelf te schieten. Johnson bedacht zich geen moment en schoot de bal schitterend over de doelman in het doel. Zo konden de teams weer overnieuw beginnen, maar niet veel later kwam er een kink in de Werkendamse kabel. Nadat de scheidsrechter had gefloten voor een overtreding ging Mark Veenhoven nog even met twee benen vol in op Kevin van Gasteren. Scheidsrechter Timmer kon niet anders dan hem alvast richting de kleedkamer te sturen. Het laatste wapenfeit van de eerste helft was een vrijetrap van Jim Beers, maar helaas verdween deze in de handen van de doelman.

Nadat iedereen weer was opgewarmd was het Jim Beers met de eerste kans van de tweede helft. Maar zijn inzet werd net onder de lat uit het doel getikt door doelman Arends. Met tien tegen elf leek deze wedstrijd op een gelijkspel uit te gaan draaien, maar een foutje achterin bij Volendam werd genadeloos afgestraft. Een vrijetrap van Jeffrey van Nuland kwam op rechts bij Sven van Ingen die hem bij de tweede paal deponeerde. Hier kreeg de inlopende Leon Bot geen dekking en kon zo de 2-1 binnen knallen. Met nog ruim een half uur te spelen nog voldoende tijd voor Jong FC Volendam om de schade te herstellen. Er kwam ook een heus slotoffensief, maar zonder succes. Zo verloor Jong ook de derde wedstrijd na de winterstop. Doordat ASWH wel een punt pakte heeft Jong FC Volendam de ondankbare eer om de rode lantaarn te dragen. Volgende week speelt de ploeg in eigen huis tegen mede promovendus TEC. Het wordt tijd dat we daar maar eens drie punten tegen gaan pakken!

Scoreverloop:
22. Leon Bot 1-0
35. Darius Johnson 1-1
58. Leon Bot 2-1

Opstelling Kozakken Boys:
Richard Arends, Frenk Keukens, Leon Bot, Kay Tejan, Tyrone Conraad (72. Royston Drenthe), Sven van Ingen, Jeffrey Rijsdijk (80. Bassou Boulghalgh), Mark Veenhoven, Jeffrey van Nuland, Norichio Nieveld, Nizar Mekkaoui

Opstelling Jong FC Volendam:
Joey Roggeveen, Jay Kruiver, Brian Plat, Mike Eerdhuijzen, Dean James, Kevin van Gasteren, Darius Johnson, Victor van Montfort, Jim Beers, Mink Peeters (62. Max Veerman), Ibrahim El Kadiri

Scheidsrechter:
L. (Luuk) Timmer (Apeldoorn)

Toeschouwers:

Gele kaarten: