Nog zeventien wedstrijden te gaan

• dinsdag, 10 jan 2012

In de tweede helft van deze competitie heeft FC Volendam nog negen uit- en acht thuiswedstrijden. Deze vrijdag wordt gestart op de Adelaarshorst om de strijd aan te binden met Go Ahead Eagles. Een geduchte tegenstander, die van mannelijk, aanvallend voetbal houdt. Dit seizoen werd gestart met een nieuwe trainer, Joop Gall, die bij SC Veendam zijn sporen meer dan verdiend had. De Deventerploeg staat in de ranglijst op een plaats die niet echt bij hen past. Het is een club met een rijke historie op eredivisieniveau. Het was de trendsetter voor de moderne jeugdopleiding. Een club met een Engelse sfeer. De club treedt graag naar buiten als de 21e Premier League club. Het knusse stadion aan de Vetkampstraat oogt dan ook Engels, en het hondstrouwe thuispubliek kan er ook op zijn Engels tekeer gaan.
Dat ondervond FC Volendam aan den lijve in het afgelopen seizoen, doen een 4-3 nederlaag geleden werd.

Aan het begin van dit seizoen kwam Go Ahead Eagles eerst naar Volendam. Kort voor rust nam het een 0-1 voorsprong door Karami, maar al na twee minuten kwam FC Volendam door Jack Tuijp op gelijke hoogte. Pal na rust was het Antonia die 1-2 op het bord liet zetten. Gaandeweg wist Volendam de wedstrijd zelf in handen te krijgen, wat de gelijkmaker opleverde. Jack Tuijp scoorde vanaf elf meter. Een puntendeling waarmee beide partijen vrede konden hebben.

Het elftal dat deze vrijdag de wei in zal gaan, zal op een aantal plaatsen verschillen van de thuiswedstrijd. Waar normaal gesproken drie weken rust goed is voor de selectie, kampt de spelersgroep van FC Volendam met een paar twijfelgevallen. In de trainingen zal duidelijk worden welke achttien met Gert Kruys mee naar Deventer gaan. In de oefenwedstrijden tegen ADO’20 en de RKAV Volendam werd de breedte van de selectie getest. Er zaten bruikbare aanwijzingen bij. Twee keer stond Barry Opdam in het veld na een dik jaar blessureleed. Of hij in de beslissende reeks wedstrijden 100% speelklaar is, mag de trainer bepalen.

FC Volendam wil, net als Go Ahead Eagles, weer deelnemen aan de play-offs. De punten zijn de komende maanden goud waard. Het zal in de Adelaarshorst een felle strijd opleveren, dat staat vast.