Nuttige oefenwedstrijd beloftes tegen Topklasser Lisse

• zondag, 14 aug 2011

De beloftes speelden afgelopen zaterdag tegen een geduchte tegenstander. Lisse, met trainer Misha Salden hadden recent met 2-1 gewonnen van Jong FC Utrecht. Voor beiden was het de laatste oefenwedstreijd voordag volgende week de wedstrijden “om t eggie” gaan beginnen.

{foto3}

Op het kunstgras ontspon zich al snel een leuke wedstrijd waarbij beide ploegen niet schuwden de aanval te zoeken. FC Lisse moest in het begin wennen aan het kunstgras. Hierop had Volendam, die daar meerdere dagen per week op traint, duidelijk een voorsprong. Dit weerhield FC Lisse er niet van met haar snelle vleugelspitsen het doel van de tegenstander te zoeken. In de beginfase zorgde met name ex Volendam speler Bas Ent voor gevaar, alleen de afronding van zijn voorzetten was nog niet doeltreffend. Na ongeveer 20 minuten combineerde Volendam over links via Jeffrey Bok door de Lisser-verdediging en de voorzet werd door Murat Onal de goal ingelopen (1-0). Even later werd het 1-1 uit een counter over links na balverlies aan Volendam kant. Hanne Hagary kon de bal eenvoudig van dichtbij intikken. Tot aan de rust hadden beide ploegen kansen, waarbij voor FC Lisse Bas Ent nog vol op de vuisten van Sonny Stevens schoot. De ruststand bleef 1-1.

{foto1}

In de tweede helft kregen een aantal spelers van Volendam rust omdat aanstaande maandag de wedstrijd in de bekercompetitie ten VVV Venl op het programma staat. Lisse werd sterker en kon tweemaal scoren. Volendam kon aanvallend niet echt een vuist meer maken en vond ook de Lisse doelman een aantal malen op haar weg.waardoor de einduitslag 1-3 werd.

{foto2}

Opstelling:
Sonny Stevens, Niels Buijs (Simon Tol), Carim Hilal (Berry Veerman), Iljas Rodjan, Geraldo Hoogvliets, Ludcinio Marengo, Michael Tol (Jasper de Bie), Mark de Loor, Murat Onal (Quincy de Leuv), Mo Ajnane, Jeffrey Bok

Foto's Rob Lezer

meer foto's op de website van FC Lisse >>>