Nuttige oefenwedstrijd in Belek

• woensdag, 05 jan 2011

FC Volendam speelt uitstekende oefenwedstrijd in Belek
Dat er negen voetbalclubs in het trainingshotel rondlopen, maakt het voor de clubs bijzonder gemakkelijk oefenwedstrijden tegen elkaar te spelen. Een van de clubs is Konya Seker Spor, dat evenals FC Volendam in de op een na hoogste divisie speelt. De spelers zijn allen fullprof en worden uitstekend gewaardeerd. In de competitie staan ze evenals Volendam op de tweede plaats.
In de zeer sportieve wedstrijd, geleid door drie Turkse arbiters, kwam FC Volendam aanvankelijk onder behoorlijke druk te staan. Toen dat in de optiek van de gastheer niet snel genoeg resultaat opleverde, schakelde de ploeg over op razendsnel countervoetbal. Met name de uitstekende linksback, maar ook de rechtsbuiten voelden zich als een vis in het water aan de buitenkant, zodra er een bal over vijftig, zestig meter verstuurd werd. Op de rand van buitenspel kreeg de Turkse spits een enorme kans, maar Barry Opdam toonde zijn klasse. Maar na ruim een kwartier bleef Volendam het antwoord schuldig. Een strakke voorzet van rechts werd door Theo Zwarthoed beoordeeld als weinig kansrijk. Toch haalde Konya Seker Spor vanaf links de aanval nog een keer door, waarop de diepste middenvelder in stelling gebracht werd. Zijn schot zat vast in de kruising.
FC Volendam verzette onmiddellijk de bakens en nog voordat het eerste half uur om was kreeg FC Volendam een aantal dotten van kansen. Michiel Kramer zag zijn inzet geblokt, Kees Tol wachtte net even te lang. Ook Nick Tol haalde niet uit, toen het doel gapend voor hem lag, omdat Dominique van Dijk hem onnavolgbare wijze vrij voor de keeper had gezet. Roy Bakkenes leek de ban te breken, maar ook zijn inzet werd van de doellijn gehaald. Nog voor de rust zette Kees Tol vanaf links goed voor, maar Michiel Kramer had geen geluk bij de afronding. FC Volendam speelde vol op de aanval, wat in de slotminuut Konya Seker Spor weer veel ruimte gaf en ook nu kostte dat een doelpunt. Op het middenveld werd slecht ingespeeld, Ralph Hovestad kon de situatie niet klaren en 2-0 was een feit.
Een kwartier na rust kwam dan toch de verdiende Volendamgoal. Pakweg twintig meter van het doel werd Lars Veldwijk aangespeeld. Hij bedacht zich geen moment en joeg de bal onhoudbaar in de bovenhoek. Op jacht naar de gelijkmaker creëerde Volendam opnieuw een aantal uitstekende mogelijkheden, maar ook nu weer kwam het lid op de neus. In een fraaie aanval verscheen Konya Seker Spor in de slotfase nog een keer voor Sonny Stevens. Wat onmogelijk leek, gebeurde toch. Een sierlijke boog verdween exact onder de lat achter de jonge Volendamdoelman. Met 3-1 kreeg Konya Seker Spor veel te veel, maar als de ploeg zelf niet scoort, breekt de oude wet weer op.
FC Volendam speelde in de volgende opstelling:
Theo Zwarthoed (Sonny Stevens), Edwin Soenarto, Ralph Hovestad, Barry Opdam (Henny Schilder), Mo Ajnane, Roy Bakkenes (Mark de Loor), Kees Tol, Nick Tol, Michiel Kramer (Lars Veldwijk), Melvin Platje, Dominique van Dijk (Marvin Hasselbaink)