Oefencampagne afgesloten met zege in Almelo, vrijdag start Eredivisie

• woensdag, 02 aug 2023

Voor FC Volendam gaat de voorbereiding van het Eredivisieseizoen 2023-2024 van start op 3 juli. Dan vindt in het Kras Stadion de eerste training plaats. De training is vrij toegankelijk. Op zaterdag 8 juli speelt FC Volendam haar eerste oefenwedstrijd in Wierden. Daar is SVZW de tegenstander. Hieronder belichten we het schema van de voorbereiding.

Vanwege het 75-jarige bestaan van SVZW vindt er een jubileumwedstrijd plaats waar FC Volendam de tegenstander van is. De wedstrijd staat gepland om 14:30 uur en wordt gespeeld op Sportpark Het Lageveld in Wierden. Vanaf maandag 10 juli tot en met zaterdag 15 juli beleggen de oranjehemden een trainingskamp in Renesse, dat op zaterdag wordt afgesloten met een oefenduel tegen het Belgische KAA Gent. Dit duel wordt gespeeld op het complex van Alkmaarsche Boys. Een week later is in België KV Kortrijk de volgende sparringspartner.

Albert Heijn Open Dag

Zaterdag 29 juli organiseert FC Volendam de Albert Heijn Open Dag in het Kras Stadion. In en rondom het stadion is er van alles te beleven en kun je handtekeningen scoren van jouw favoriete Volendammer. Aansluitend speelt FC Volendam om 15:30 uur een oefenduel tegen PAS Lamia uit Griekenland. De aanvangstijd van de Albert Heijn Open Dag volgt later. Klik hier voor alle informatie en het programma.

De laatste twee oefenduels worden gespeeld tegen Alanyaspor (dinsdag 1 augustus, locatie Alkmaarsche Boys, tickets via de Online ticketschop FC Volendam) en Heracles Almelo (zaterdag 5 augustus, locatie Almelo). De eerste speelronde van de Eredivisie start op vrijdag 11 augustus.

Media kunnen zich accrediteren door te mailen naar sonny.sier@fcvolendam.org.

Voorlopig oefenprogramma

SVZW – FC Volendam: 1 – 6
Zaterdag 8 juli, 14:30 uur
Doelpuntenmakers: El Kadiri, Fiemawhle, Mühren, Veerman, Johnson, Nazih

FC Volendam – KAA Gent: 1 – 2
Zaterdag 15 juli, 13:30 uur
Doelpuntenmaker: Fiemawhle

KV Kortrijk – FC Volendam: 2 - 1
Zaterdag 22 juli, 15:00 uur
Doelpuntenmaker: Mühren

Albert Heijn Open Dag | FC Volendam - PAS Lamia: 2 - 0
Zaterdag 29 juli, 15:30 uur. Start Open Dag: 13:00 uur.
Doelpuntenmakers: Fiemawhle, Zeefuik

FC Volendam – Alanyaspor: 1 - 1