Onvergetelijke dag voor mascottes tijdens actie Stichting Pole Position

• woensdag, 22 mrt 2023

Vrijdag 17 maart stond de wedstrijd FC Volendam – Fortuna Sittard geheel in het teken van One Love. Voorafgaand aan deze wedstrijd werd er speciaal aandacht gevraagd voor Stichting Pole Position. De maatschappelijk partner, die dit jaar haar tienjarig jubileum viert, vervulde tijdens deze wedstrijd de wensen van mensen met een verstandelijke beperking.

Om aandacht te vragen voor dit prachtige initiatief kregen elf mascottes van Pole Position en elf WonderboyZ de mogelijkheid om samen met hun Eredivisie-idolen het veld te betreden. Het uitverkochte Kras Stadion en het live op tv komen brachten de mascottes de dag van hun leven. "Nu zijn wij echte bekende Nederlanders", zei een mascottes tegen een speler toen zij hand in hand het veld betraden.

Na afloop van de wedstrijd stelden aanvoerders Carel Eiting en Burak Yilmaz hun wedstrijdshirts ter beschikking aan het goede doel. Een veiling daarvoor is geopend. Op de webpagina van MatchWornShirt kunnen mensen een bod uitbrengen op deze gesigneerde shirts. De opbrengt van deze veiling gaat volledig naar Stichting Pole Position.