Ook VDS Inbuco blijft aan boord: ‘Iedereen helpt handje mee’

• maandag, 22 mrt 2021

In de rubriek Wij Blijven Oranje spreken we met bedrijven die FC Volendam ook volgend seizoen trouw blijven als sponsor. Ook VDS Inbuco uit Culemborg heeft haar ja-woord aan de club gegeven en blijft de komende seizoenen aan boord.

“Simpelweg omdat FC Volendam onze club is. Daar wil je graag bij blijven horen”, zegt mede-eigenaar Paul van der Sluis, die zelf al tientallen jaren supporter is van de club. Iedere thuiswedstrijd trekt hij met zijn gezin vanuit zijn woonplaats Houten richting het Kras Stadion.

“Alleen al voor de beleving en de gezelligheid. Eerst gezellig een drankje doen op De Dijk en dan te voet naar het stadion. Het is echt een uitje voor ons. We hebben met VDS vijf business-stoelen, een reclamebord en in het verleden hebben we ook gebruik gemaakt van LED Boarding. De liefde voor FC Volendam ontstond in mijn jonge jaren. Mocht ik zo nu en dan met mijn oom mee. Prachtige wedstrijden gezien. Sinds dat moment heb ik de club niet meer losgelaten. Mijn kinderen zijn inmiddels ook fanatiek FC Volendam-fans. Vroeger had de een, een Ajax-handdoek en de ander had er een van Feyenoord, maar die zijn gelukkig allang ingeruild.”

Familie

VDS Inbuco is dé partner voor innovatieve industriële productie & ontwikkeling binnen de zorg- en meubelindustrie. Het heeft een rijke geschiedenis en bezit het eigenaarschap van meerdere fabrieken in West-Europa. “Maar ondanks dat het bedrijf in de loop der jaren is gegroeid, zijn we nog steeds één grote familie”, zegt Van der Sluis. “En dat is FC Volendam eigenlijk ook. Samen strijden voor een doel en iedereen helpt een handje mee. En dan maakt het niet uit wat voor functie je hebt. Daarin komt ons bedrijf absoluut overeen met de club.”

Van der Sluis ziet positieve ontwikkelingen bij FC Volendam, onder andere door de komst van Wim Jonk als trainer en het team erachter. “Dat was een mooi moment, ik vond het ook ontzettend leuk om bij de presentatie van Wim aanwezig te mogen zijn. Er is een goed plan, ondanks dat de resultaten niet altijd mee hebben gezeten dit seizoen. Maar alle corona-perikelen hebben niet echt meegeholpen, natuurlijk. Reden te meer om de club trouw te blijven.”