Ook voor Roy Bakkenes is het afwachten

• maandag, 09 aug 2010

Door Cor Westerveld

De voorbereiding zit erop en vrijdag 13 augustus begint dan het echte werk voor FC Volendam. Met welke elf spelers begint Gert Kruys tegen MVV? Roy Bakkenes heeft de hele voorbereiding meegemaakt. Stond tegen FC Groningen (2-1 verlies voor FC Volendam) in de basis en speelde tachtig minuten mee. Tegen Hardenberg scoorde hij en in diverse andere oefenwedstrijden liet hij anderen scoren.

{foto1}

Over zijn eigen spel is hij niet ontevreden. Voor zijn gevoel heeft hij progressie gemaakt in de voorbereiding. Maar of hij in de basis mag starten tegen MVV, dat wacht hij met spanning af, net als vele andere spelers van de selectiegroep. “Ik hoor het donderdag wel”, zegt de 20-jarige voetballer berustend in zijn lot. En wetend dat de concurrentie groot is.

Bakkenes kwam eerder uit voor KVVA in zijn woonplaats Amersfoort en speelde daarna bij IJsselmeervogels voor hij de overstap maakte naar de B1 jeugd van FC Volendam. Daarin speelde de rechtsbenige voetballer linksbuiten. Via de A1 kwam hij in het belofte-elftal van FC Volendam. Zijn positie is rechtshalf, maar de trainer mag hem ook centraal op het middenveld zetten.
In de oefenwedstrijden viel zo nu en dan toch ook de snelheid op van de aanvallend ingestelde Bakkenes. Hij relativeert een en ander door te stellen dat de meeste oefenwedstrijden tegen amateurclubs waren. “In de Jupiler League heb je het toch over clubs van een ander kaliber. Daar krijg je te maken met betere spelers en een hoger tempo.”
Dat tegen FC Groningen met 2-1 verloren werd en datzelfde FC Groningen in eigen huis Ajax in de competitie op 2-2 hield, daaruit mag FC Volendam moed putten. “Dan was die 2-1 nederlaag van ons tegen FC Groningen misschien nog niet eens zo’n gek resultaat”, zegt Roy Bakkenes.

{foto2}