Ould-Chikh en Van Driel trots op winst in Friesland

• zaterdag, 16 dec 2023

Een bewogen 2023 werd door FC Volendam winnend afgesloten. Door een 1 – 2 overwinning werden de drie punten meegenomen uit Heerenveen. Basisdebutant Bram van Driel en uitblinker Bilal Ould-Chikh blikken kort na de overwinning terug op de heerlijke driepunter.

“Een heerlijk basisdebuut met een heerlijke overwinning. Het was strijden, maar we hebben het met z'n allen gedaan”, zegt een glunderende Bram van Driel in de catacomben van het Abe Lenstra Stadion. “Tuurlijk komt er spanning bij kijken. Maar ik hoorde van de mensen om me heen dat ik vooral moest genieten en lekker mijn ding moest doen, en dat heb ik gedaan.”

Onvervalste punter

Ould-Chikh opende de score in Friesland. “Op televisie leek het een buitenkantje, maar het was toch echt een punter... en een harde ook”, lacht de baltovenaar weg. “Ik nam hem eigenlijk niet goed aan, dus dit was nog de enige optie. Hij vloog er lekker in, dat zeker, maar het is cruciaal dat ik belangrijk blijf zijn voor het team. Assist of goal.”

Over de wisselwerking met collega-aanvaller Lequincio Zeefuik is de buitenspeler ook positief. “Ik heb de afgelopen twee weken met Zeefuik getraind en dan zie je hoe getalenteerd die jongen is. Ik ben de ervaren speler van de twee dus ik probeer hem hier en daar ook te sturen.”

Geweldig uitpubliek

Beide spelers hebben niks anders dan goede woorden voor de honderden meegereisde Volendammers. “Als je kijkt naar het uitvak en je hoort ze kabaal maken, dat is echt geweldig. Daar doe je het uiteindelijk voor.”, aldus een lachende Bram van Driel. Ould-Chikh gaat dieper de materie in. “De uitfans zijn heel belangrijk. Een wedstrijd als dit is geen korte reis en toch zijn ze er altijd. Ik vind dat we ze als ploeg de afgelopen tijd in de steek hebben gelaten, maar de afgelopen twee wedstrijden hebben we ze strijdlust teruggeven”, aldus een tevreden Ould-Chikh.

Tekst: Bram van Lint
Foto's: Fred Rotgans