Paasmaandag moet driepunter opleveren in Oss

• zondag, 04 apr 2021

Vrijdagavond kon FC Volendam geen vuist maken tegen koploper SC Cambuur. De mannen van Wim Jonk krijgen op Paasmaandag de kans op revanche, als het op gezoek gaat bij TOP Oss. FC Volendam verloor in de gehele historie slechts vier keer van de Ossenaren. De aftrap is om 14:30 in het Frans Heesenstadion en is te volgen via het schakelprogramma van ESPN.

Het elftal van Klaas Wels bezet momenteel de twaalfde plek op de ranglijst. De Brabanders waren tot afgelopen weekend de laatste drie wedstrijden ongeslagen. Er werd gewonnen van FC Dordrecht (1-3) en NEC (2-1) en gelijkgespeeld FC Eindhoven (0-0). Afgelopen kregen de rood-witten een klap te verwerken, toen het in blessuretijd onderuitging bij FC Den Bosch: 0-1.

Bij TOP Oss komen we een paar oud bekenden tegen. Dennis van der Heijden speelt samen met Cas Peters in de aanvalslinie van de Ossenaren en Lorenzo Piqué verdedigt de flanken voor het team van Klaas Wels. Topscorer bij de Brabanders is Mart Remans. De huurling van Roda JC scoorde negen keer dit seizoen. Lorenzo Piqué en Niels Fleuren zijn de spelers met de meeste wedstrijden in het betaalde voetbal. Fleuren speelde al meer dan 350 wedstrijden, Piqué heeft ook meer 250 wedstrijden achter zijn naam staan.

FC Volendam en TOP Oss ontmoetten elkaar al 38 keer op Eerste Divisie niveau. De Volendammers wonnen 23 keer, speelden elf keer gelijk en verloren slechts vier keer van de Ossenaren. Eerder dit seizoen kwam de Volendamse equipe niet verder dan een 1-1 gelijkspel. Dean James zorgde met een wonderschone vrije trap voor de 1-0, maar het bleek helaas niet voldoende voor de drie punten. Vorig seizoen wonnen de mannen van Wim Jonk in Oss. Doelpunten van Jelle Duin en Martijn Kaars zorgden voor de drie punten.

Laatste vijf wedstrijden

20-11-2020 | FC Volendam - TOP Oss : 1 - 1
Dean James

15-11-2019 | TOP Oss - FC Volendam : 1 - 2
Jelle Duin en Martijn Kaars

05-04-2019 | TOP Oss - FC Volendam : 0 - 0

14-09-2018 | FC Volendam - TOP Oss : 0 - 0

12-01-2018 | FC Volendam - TOP Oss : 3 - 1

Nick Doodeman, Enzo Stroo en Nick Runderkamp

Twitter & Insta Story

TOP Oss - FC Volendam is te volgen via het schakelprogramma op ESPN, het Twitter-account @FCVolendam, de story op Instagram en het radioprogramma van NH Sport. De hashtag van deze wedstrijd is #topvol. De aftrap is maandagmiddag om 14:30 uur.

Tekst: Maarten Schuijl