Periodetitel op het spel in thuisduel met Almere City

• woensdag, 29 sep 2021

Komende vrijdagavond speelt FC Volendam om de periodetitel. Als op de andere velden de uitslagen gunstig zijn, dan kunnen de Volendammers bij een overwinning zelf het Bronzen schild hijsen. Almere City FC moet daarvoor aan de kant gezet worden. De wedstrijd begint om 20:00 uur in het Kras Stadion.

De 2-3 overwinning van FC Volendam bij TOP Oss bleek een heel belangrijke voor de eerste periode. De drie extra punten brachten de Volendammers op de derde plaats, met één punt achterstand op koplopers Excelsior en ADO Den Haag. Puntverlies van beide teams, die spelen ten respectievelijk NAC Breda (uit) en MVV (uit), en een Volendamse overwinning is voldoende voor een bescheiden feest in het Kras Stadion.

Almere City kent, ten opzichte van vorig seizoen, een slechte start van het seizoen. Trainer Gertjan Verbeek heeft de Almeerse formatie nog niet draaiende gekregen, want tot nu toe wordt slechts de veertiende plaats bezet. De wedstrijd van afgelopen week werd een 2 - 2 gelijkspel in eigen huis tegen FC Dordrecht. De Almeerders kwamen 2 - 0 achter, maar wisten nog tot 2 - 2 te komen. Het gelijke spel betekende dat het elftal van Verbeek al drie wedstrijden op rij niet wist te winnen.

Gevaarlijkste man

Op papier is de gevaarlijkste man aan de zijde van Almere City Lance Duijvestijn. De aanvallende middenvelder, die overkwam van Helmond Sport afgelopen zomer, scoorde drie keer voor de Flevolanders. Daarnaast moeten de Volendammers opletten voor Ilias Alhaft. De rechtsbuiten wordt beschouwd als het creatieve brein in de selectie en scoorde eveneens drie treffers. Het duel met Almere City zal extra speciaal zijn voor Damon Mirani. De huidige aanvoerder van de Oranjehemden speelde vijf seizoenen in het rode tenue van Almere City en is recordhouder met 180 duels.

Wedstrijden tegen Almere City staan altijd bol van doelpunten. Over de gehele historie gezien werd er slechts in twee wedstrijden niet gescoord door beide teams. Het laatste affiche vond plaats in Almere. Wim Jonk en zijn mannen wonnen er met 1 - 2 door doelpunten van Brian Plat en Samuele Mulattieri. Thuis werd het 2-2 door goals van Mulattieri en Jari Vlak. De algehele balans is in Volendams voordeel. De Wijdbroeken wonnen in 31 duels dertien keer. Elf keer werd er gelijk gespeeld en zeven keer verlies geleden.

Laatste vijf edities

03-03-2021 | Almere City - FC Volendam: 1 - 2
Brian Plat en Samuele Mulattieri

27-11-2020 | FC Volendam - Almere City: 2 - 2
Samuele Mulattieri en Jari Vlak

08-09-2019 | Almere City - FC Volendam: 1 - 0

13-01-2019 | Almere City - FC Volendam: 0 - 2
Kevin Visser en Nick Doodeman

12-10-2018 | FC Volendam - Almere City: 2 - 2
Nick Doodeman (2x)

Ticketactie: 1 + 1 gratis

Voor de wedstrijd FC Volendam – Almere City FC geldt er een speciale ticketactie. Bij elk gekocht ticket ontvang je één kaartje gratis: 1 + 1 gratis dus! Per persoon kun je maximaal vier tickets bestellen. Klik hier om je ticket online te bestellen. De actie geldt voor alle tribunes, uitgezonderd de Henk Kras Tribune en het uitvak.

Instagram, Twitter & Radio

Kun je niet aanwezig zijn in het stadion? Dan is het duel te volgen via het Twitter-verslag en via onze story op Instagram.

Coronacheck app

Voor dit duel worden de maatregelen van de Rijksoverheid gevolgd. Daarom heb je naast een wedstrijdkaart ook een negatieve testuitslag, herstel- of vaccinatiebewijs nodig. Dit bewijs dien je middels de gratis CoronaCheck app bij toegang te tonen. Ben je nog niet volledig gevaccineerd of heb je nog geen vaccinatiebewijs? Dan dien je binnen 24 uur voor aanvang van de wedstrijd een eenmalige gratis sneltest te doen via testenvoortoegang.nl. Let op: dit verloopt niet via FC Volendam.

Zorg dus voor een werkende QR Code. Die krijg je:
- 14 dagen na je laatste vaccinatie;
- of via een herstelbewijs, waarmee je aantoont dat je corona hebt doorstaan. Hiervoor dien je positief te zijn getest door de GGD. Ook dient je positieve coronatest ouder dan 11 dagen te zijn en niet langer geleden dan 180 dagen.
- of bij een negatieve test via Testen Voor Toegang. Deze is 24 uur geldig.