Peter Boeve in L.O.V.E. Voetbal Extra

• woensdag, 31 jan 2018

Woensdag 31 januari om 18.00uur is ex international Peter Boeve de gast in L.O.V.E. Voetbal Extra

Peter Boeve(60) werd in 1979 gehaald door Ajax die hem overnam van Vitesse.

De opkomende linksback zou uitgroeien tot een van de beste linksbacks die Nederland toen had. Hij zou 296 officiële wedstrijden spelen voor Ajax.

In 1980 scoorde hij het 2000e doelpunt voor de Amsterdammers sinds de invoering van de eredivisie.

Boeve werd vier keer landskampioen, vier keer tweede, en 1 keer derde.

Vijf keer stond hij in de finale van de KNVB beker en drie keer als winnaar.

Een keer werd de halve finale van de Champions league bereikt en een keer won hij de Europa Cup twee door in de finale van Leipzig te winnen (1-0 van Basten).

Na zijn carrière bij Ajax voetbalde hij nog voor het Belgische Beerschot.

Als trainer begon hij bij DOVO en later bij RKC Waalwijk en als assistent bij Willem II van Co Adriaanse, waar zij alle twee voor een jaar naar Ajax gingen, daarna nog trainer van FC Omniworld in Almere, Zulte Waregem en Trencin, de club van Tscheu La Ling, als laatste club was hij verbonden aan CSV Apeldoorn.

Om 18.30uur bellen met…Misha Salden

Presentatie: Jack Mühren en Bert van der Poppe

Techniek: Cor Doevendans

www.rtvlove.nl