Peter Boeve woensdag in L.O.V.E. Sport Extra!

• maandag, 24 jan 2011
  • Leestijd: 1 minuut

Peter Boeve was een opkomende linksback en speelde in totaal 296 officiële wedstrijden voor Ajax. Boeve werd als een van de beste linksbacks van zijn generatie beschouwd en hij kwam 16 maal uit voor het Nederlands elftal. In 1987 raakt hij geblesseerd in een wedstrijd tegen het Ierse Dundalk FC. Bij een ongelukkige botsing met een tegenstander brak hij een rib en liep hij een geperforeerde long op. Hij zou nooit meer terugkeren in het eerste elftal van de Amsterdammers.

Na zijn actieve carrière als voetballer gaat Boeve het trainersvak in en traint hij onder andere amateurclub DOVO en de profclubs RKC Waalwijk, Willem II, FC Zwolle en FC Omniworld. Op 14 december j.l. is Boeve gekozen in de ledenraad van Ajax.

Om 18.30 uur ‘bellen met...Gert Kruys’. Voor vragen aan FC Volendam trainer Gert Kruys kunt u surfen naar de website www.fanatix.nl en uw vraag per email stellen. Presentatie: Jack Mühren & Bert van der Poppe.