Plat en Simons houden dubbel gevoel over aan punt in Almelo

• zaterdag, 20 jan 2024

FC Volendam heeft met 1 - 1 gelijk gespeeld op bezoek bij Heracles Almelo. Brian Plat en Regillio Simons hielden een gemengd gevoel over aan het duel in Overijssel.

"Het is dubbel", zegt Brian Plat. De verdediger verscheen in Almelo weer eens aan de aftrap. "Ik had een hamstringblessure, maar ben nu weer fit. Het was lekker om weer eens in de basis te staan. Aan het punt hebben we niet zoveel. Het was beter dan vorige week, maar het is zonde dat je die goal weggeeft."

Hoofdtrainer Regillio Simons zag een teleurgestelde spelersgroep toen hij na de wedstrijd de kleedkamer in kwam. "Ze hadden er meer uit willen halen. Ik zie het niet als twee punten verliezen, maar ik ben blij dat ze het zelf aangeven. We kunnen hiermee verder en we hebben progressie geboekt. Het was een schaakspel waarin veel geschaakt werd en waarin weinig ruimtes weggegeven worden. Details zijn beslissend. Die focus moet je dan 90 minuten houden. Conditioneel is er nog wel wat te doen. De focus gaat dan verloren en het kabbelt iets af."

Loeisterke Zeefuik

Lequincio Zeefuik maakte na acht minuten uit een hoekschop de 0 - 1. Plat en Simons zijn lovend over de spits. "Leqi geeft ons meer diepte en ruimte", zegt Simons over de aanvaller. "Hij kan dat bespelen en is sterk aan de bal. In dit systeem heeft hij wat meer aanvallende kracht. Hij helpt het collectief om beter te spelen en andersom is dat ook zo."

Plat vult de trainer aan. "Leqi is een loeisterke jongen. Hij maakt het daardoor iedereen lastig. De laatste tijd scoort hij veel en doet hij het goed. Hij is niet te stoppen. Het is een heel rustige jongen."

Geloof

"We gaan de komende weken zoveel mogelijk punten proberen te pakken", zegt Plat over het vervolg van de competitie. "We kwamen hier voor de winst, maar het draadje is nog niet gebroken. Er is geloof binnen het team dat het goedkomt."

Simons kan zich in die woorden vinden. "We kijken per wedstrijd. We hebben vandaag in details goede stappen gezet. Vooral in het systeem en omschakelen naar een systeem in het systeem. Ik zie veel mooie aanknopingspunten en progressie. Daar gaan we mee verder."

Tekst: Rick Sinnige
Foto's: FC Volendam