PSV F1 wint Febo Cup na strafschoppen (update: foto's)

• maandag, 15 mrt 2010

UPDATE 16/3 11:00 uur: FOTO's online (link onderaan) !!!

PSV heeft zondag de Febo Cup gewonnen tijdens het F1 toernooi in het Kras Stadion. In een zinderde finale tegen AJAX F1 moesten strafschoppen genomen worden na een 2-2 eindstand. Deelnemers aan de Febo F1 toernooi waren dit jaar: Ajax, PSV, Feyenoord, Sparta R., Omniworld en onze eigen F1 en F2.

Zondag was het dan eindelijk zover. Weer een hoogtepuntje in het voetbaljaar van Volendam F1: het thuistoernooi met een prachtige toernooibezetting. Ajax, PSV, Feijenoord, Sparta, Zeeburgia, Omniworld, Volendam F2 en Volendam F1 zelf. F1 zat ingedeeld bij Feijenoord, Sparta en Omniworld en speelde zijn eerste wedstrijd tegen Sparta. Vooraf werd gedacht dat dit met het oog op plaatsing voor de halve finale wel eens een cruciale wedstrijd zou kunnen worden, achteraf bleek dit ook zo uit te komen.

Het veldoverwicht was voor Volendam, maar men slaagde er maar moeilijk in een gaatje te vinden in de hechte Rotterdamse achterhoede. Sparta was vooral gevaarlijk in de tegenstoot en beschikte over een zeer sterke mid-mid die in de counter onze mid-mid Victor steeds te snel af was. Al snel scoorde Sparta de 1-0 uit zo’n tegenstoot, alle andere counters werden verijdeld door zeer goed positiespel van Sander of door goed naar binnen knijpen van Rick. Halverwege de wedstrijd kreeg Volendam een vrije trap van grote afstand van het doel te nemen. Toch plaatste Victor zich achter de bal en met een enorme uithaal joeg hij de bal in de rechterkruising en was de gelijkmaker een feit. Volendam probeerde door te drukken, maar het lukte niet de winnende goal te maken. 1-1, er was nog niets verloren.

{foto1}

De tweede wedstrijd was tegen Omniworld, die met 4-1 had verloren van Feijenoord. Al snel bleek deze tegenstander geen partij te zijn voor Volendam. Vooral Victor, die op het middenveld geen directe tegenstander had, voelde zich als een vis in het water en strooide met assists.
Na de 1-0 van Glenn, die met links een afgeslagen corner af maakte, ging het dan ook snel. Sander poeierde de 2-0 binnen, Victor zorgde voor de 3-0 ruststand. Na rust was Marc helemaal los. Het moet gezegd dat hij vaak goed werd aangespeeld door Victor, maar zijn vijf doelpunten achter elkaar waren indrukwekkend en iedereen weet dat Marc makkelijke kansen nooit afmaakt. Uiteindelijk werd het dus 8-1, Volendam lag op koers en had aan een gelijkspel genoeg tegen Feijenoord om door te stoten naar de halve finale.

Feijenoord bleek toch wel andere koek. De beginfase ging gelijk op, maar toen de laatste man van Feijenoord met een vrije trap na een domme, onschuldige overtreding hoog in het doel de 1-0 achterstand boven Joey in het net joeg was het over en sluiten met Volendam. 1 seconde voor rust viel de 2-0 en daarna leek het wel of Volendam op elke positie in het veld een man tekort kwam. De jongens waren onherkenbaar, uiteindelijk werd het een 0-4 nederlaag en resteerde de strijd om de 5e en 6e plaats.

Die was tegen oude bekende Zeeburgia, een technisch zeer begaafd team. Na een 1-0 achterstand kreeg Matthew een goeie kans de gelijkmaker aan te tekenen, maar hij nam de bal mee waar hij gelijk uit had moeten halen. In de tegenaanval viel de 2-0 en uiteindelijk verloor Volendam met 3-0.

Een 6e plaats en er mag gesteld worden dat we er met zijn allen meer van hadden verwacht. Tuurlijk, het is niet niks wat boven je eindigt, maar ik weet niet wat het was zondag maar het oogde vaak zo slap waar de tegenstanders met alle mogelijke middelen de beuk erin gooiden. Misschien zijn we echt een maatje te klein voor dit soort ploegen, misschien ook niet. We krijgen dit seizoen nog voldoende gelegenheid aan te tonen of we dit niveau wel of niet aankunnen. Volendam F2 zorgde na enkele pittige draaien om hun oren toch voor een lichtpuntje door in de strijd om de 7e en 8e plaats Omniworld F1 na strafschoppen te verslaan.

{foto3}

De kwartfinalisten waren: Ajax, PSV, Sparta R. en Feyenoord. De teams die voor plaats 5, 6, 7, 8 plaats moesten spelen waren: Omniworld, Volendam F2, Volendam F1 en Zeeburgia. Volendam F2 wist na strafschoppen de 7 plaats veilig te stellen, Omniworld werd 8ste. Volendam F1 kon het niet bolwerken tegen Zeeburgia en verloor. Zeeburgia pakte hierdoor de 5e plaats, Volendam F1 werd 6de. Feyenoord wilde niet weer verliezen van Sparta R. en pakte door een overwinning van 3-1 de 3de plaats, Sparta R. werd 4de.

De finale was PSV – Ajax. Ook in deze wedstrijd waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. Het werd een ware thriller, wat na de reguliere speeltijd eindigde in een terecht gelijkspel, ware het niet dat Ajax met name in de tweede helft de iets betere ploeg was (2-2). In de slotfase van de wedstrijd kreeg PSV een niet reglementaire strafschop na hands. Hierdoor moesten beide ploegen strafschoppen nemen (zie video). PSV won de strafschoppenreeks en pakte de eerste plaats, Ajax werd 2de.

De prijsuitreiking werd verricht door niemand anders dan Jan Smit. We kunnen terugzien op een fantastische voetbaldag, die mede mogelijk werd gemaakt door FEBO “de lekkerste”.

{foto4}

Foto's & Video: Rob Lezer

Foto link     Bestel Afdrukken

Deze video is ook op YouTube beschikbaar >>>