Update: bekerduel tegen PSV op dinsdag 19 januari

• dinsdag, 22 dec 2020

FC Volendam treedt in de achtste finale van de TOTO KNVB Beker thuis aan tegen PSV. Zaterdagavond werden de Volendammers tijdens de loting gekoppeld aan de Eindhovenaren. Het duel om een ticket voor de kwartfinale wordt gespeeld op dinsdag 19 januari 2021 om 21.00 uur. De mogelijke kwartfinalewedstrijd gaat gespeeld worden op vreemde bodem. De tegenstander hierin wordt op een later moment bekend gemaakt.

Bijzonder bekeravontuur

Het bekeravontuur voor FC Volendam is dit seizoen een bijzondere. Zonder tot nog toe een wedstrijd te spelen, heeft het zich geplaatst voor de achtste finale. Vanwege de coronasituatie werd het duel voor de eerste ronde met ODIN'59 geschrapt, terwijl Het Nieuwe Oranje voor de tweede ronde werd vrijgeloot. Zodoende wordt het duel met PSV de eerste wedstrijd waarin daadwerkelijk wordt gevoetbald voor de TOTO KNVB Beker.

In het seizoen 2017-2018 kwamen de Brabanders voor het laatst op bezoek in het Kras Stadion. Toen moest er een verlenging aan te pas komen om een winnaar te bepalen. Uiteindelijk trok PSV destijds aan het langste eind: 0-2.

Data

De duels in de achtste finale wordt zoals vermeld afgewerkt op dinsdag 19 januari 2021 om 21.00 uur. Mochten de Volendammers deze ronde overleven, dan kunnen dinsdag 9, woensdag 10 en donderdag 11 februari 2021 in de agenda's geblokt worden als mogelijke speeldata voor de kwartfinale.