Ralph Hovestad loopt gebroken neus op bij FCNH

• zondag, 23 mei 2010

Belofte speler en centraal verdediger Ralph Hovestad heeft tijdens de Copa een gebroken neus opgelopen. In de wedstrijd tegen AJAX kreeg hij een eleboog stoot waardoor hij vroegtijdig het toernooi moest verlaten. De 21-jarige Hovestad staat gepland om op 1 juli zich te melden bij de selectie van het 1e elftal om mee te trainen in de voorbereiding. Hij was als enige speler van FC Volendam overgebleven in de gelegeheidsselectie van FCNH. Eerder vielen vier andere jeugdspelers uit de selecties van Volendam af.

{foto1}

De openingswedstrijd van FCNH op de 6e Gestion Copa Amsterdam werd afgelsoten met een gelijkspel. Tegen het Braziliaanse Fluminense werd het 1-1. Koen Bosma zette met een kopbal FCNH op voorsprong. Na de gelijkmaker in de 41ste minuut ontsnapte de ploeg van Ojers en Wesseling nog aan een nederlaag. Vlak voor tijd stopte doelman Jordy Deckers namelijk een strafschop. Grote tegenvaller was het uitvallen van Joey Klare. De verdediger liep een zware knieblessure op. Ook moest FCNH een selectie speler afstaan aan Ajax, deze ploeg had een perisoneel te kort en werd er beroep gedaan op Tim Receveur.

{foto2}

De tweede wedstrijd van FCNH op de 6e Gestion Copa Amsterdam heeft het team verloren. Tegen het Spaanse Sevilla werd het 0-1 in blessuretijd. FCNH kreeg de meeste kansen. Een goede voorzet Jeffrey van den Berg schoot Clive Keus net over het doel. Een schot van Koen Bosma werd net uit het doel getikt. Ondanks dat Sevilla in de 35e minuut met tien man kwam te staan kon het team van Ojers en Wesseling niet ontsnappen aan een nederlaag. In de laatste minuut scoorde Sevilla het winnende doelpunt.

{foto3}

Maar ook tegen Ajax werd het uiteindelijk 0-1. FCNH kwam met tien man te staan nadat Mitch Apau twee keer geel kreeg. Ajaxied Joël Veltman maakte vijf minuten voor het einde de treffer. FCNH kreeg één grote kans. Barry Tjeertes raakte de paal in plaats van het net. Tweede pinksterdag speelde FCNH om de zevende en achtste plek tegen het Brazilaanse Botafogo. Het won het dit duel met 2-1. Het toernooi werd gewonnen door Sevilla FC, de ploeg die maar nipt FCNH kon verslaan.

{foto6}

Foto's Rob Lezer
(FCNH - Spaanse Sevilla FC)

klik hier voor meer foto's van de copa