Reactie: slechts gedeelte wedstrijden FC Volendam live te zien

• dinsdag, 16 mrt 2021

De wedstrijden in de vierde periode van de Keuken Kampioen Divisie zijn niet allemaal meer live te zien via ESPN. De kosten zijn voor ESPN te hoog, waardoor het de keuze heeft gemaakt om terug te gaan naar de ‘oude situatie’, waarbij er op vrijdag en maandag één duel live wordt uitgezonden. FC Volendam betreurt de situatie dat fans niet meer de mogelijkheid hebben om de club altijd live te zien.

Concreet betekent de nieuwe situatie dat slechts een gedeelte van de resterende wedstrijden van FC Volendam live te zien is op ESPN. Wel worden de hoogtepunten van alle wedstrijden meegenomen in het live schakelprogramma. “De afgelopen periode heeft FC Volendam er alles aan gedaan om fans te mogelijkheid te geven wedstrijden om de club te volgen”, belicht zakelijk directeur Richard de Weijze. “Voor de derde periode hebben alle clubs zelf de portemonnee getrokken om de duels live uit te zenden. Dat gaat om serieuze bedragen. Het valt voor veel clubs niet op te brengen om hetzelfde te doen voor de vierde periode.”

Oplossing

Als oplossing draagt De Weijze aan dat de stadions weer gedeeltelijk bezocht mogen worden. “De Fieldlab-duels bij NEC en Almere City en de competitiestart mét publiek hebben bewezen dat het mogelijk is om op een veilige manier wedstrijden te bezoeken. De protocollen zijn paraat, wij zijn er klaar voor. Maar wij zijn niet aan zet; dat is de regering.”