Reacties aanvoerder Mirani, debutant Nazih en Joey Veerman na duel tegen PSV

• woensdag, 31 aug 2022

Realisme heeft de overhand na de 7 - 1 nederlaag van FC Volendam op bezoek bij PSV. Aanvoerder Damon Mirani en debutant Imran Nazih reageren. Ook oud-FC Volendammer Joey Veerman blikt terug op de wedstrijd tegen zijn oude club.

De nederlaag doet pijn bij aanvoerder Mirani, maar realisme overheerst. "Alles gaat gewoon twee tandjes sneller. PSV is een topclub die mee gaat doen om de titel. Voor veel jongens van ons is het hun eerste duel tegen zo'n club. Als de bal er al na 21 seconden in ligt weet je dat het een vervelende avond kan gaan worden. Maar vooraf reken je niet direct op punten hier. We hebben een goede goal gemaakt, dat is positief. Daarnaast had Filip Stankovic ook een aantal mooie reddingen."

Debutant

De pas 16-jarige Imran Nazih maakte woensdagavond zijn debuut tegen PSV. De jonge middenvelder is in de wolken na zijn debuut. "Het is een heel mooi moment voor mij. Het besef is er nu na afloop pas dat ik gewoon mijn debuut heb gemaakt in de Eredivisie. Dat we verliezen is echt heel jammer. Ik hoopte het team energie te kunnen geven en laten zien dat ik kan voetballen. Dat is wel lastig als je tegen PSV speelt en bij een 6 - 1 achterstand het veld in komt."

Nazih heeft voor de rest van het seizoen een duidelijk doel. "Ik wil belangrijk zijn bij Jong FC Volendam en afdwingen dat ik vaker kan gaan invallen in het eerste van FC Volendam."

Joey Veerman

Bij PSV speelde oud-FC Volendam-speler Joey Veerman 55 minuten mee. De middenvelder gaf de assist op de 5 - 1. Veerman genoot van het duel tegen zijn oude club. "Er zaten vrienden van me in het uitvak en ik heb zelf ook wat gasten uitgenodigd hier. Het was leuk om een aantal bekende gezichten te zien op het veld."

De score liep hoog op in Eindhoven en dat deed ergens ook pijn bij Veerman. "Ze zullen het me niet kwalijk nemen dat wij zoveel mogelijk goals willen maken, maar je gunt ze dit ook niet. Het was erg mooi dat de fans in het uitvak mij toezongen na mijn wissel. Helaas heb ik nog niet goed kunnen kijken naar de duels van FC Volendam, dat ga ik volgende week tegen Go Ahead Eagles zeker doen. Ik hoop dat ze erin blijven."