Richard Stricker Hoofd Opleidingen FC Volendam

• zaterdag, 06 mrt 2010
  • Leestijd: 1 minuut

Richard Stricker (39) wordt bij FC Volendam Hoofd Opleidingen. Op dit moment is hij naast Johan Steur assistent-trainer bij het eerste elftal en trainer van FC Volendam B1. In het nieuwe seizoen neemt hij FC Volendam A1 onder zijn hoede.

Richard Stricker was als profvoetballer tussen 1995 en 2001 actief voor FC Den Bosch en Telstar. Met FC Den Bosch speelde hij elf wedstrijden in de KPN Telecompetitie. Door een botsing met Berry van Galen in de bekerwedstrijd AZ - Telstar in 2001 kwam een abrupt einde aan het actieve voetballeven. Na zijn revalidatie is hij als jeugdtrainer doorgestart in het voetbalwereldje. Bij PSV en FC Den Bosch verdiende hij zijn sporen voordat hij bij FC Volendam neerstreek. Met FC Volendam B1 is hij bezig aan een uitstekend seizoen.