Ricoh ondertekent sponsorcontract

• maandag, 03 okt 2011

Afgelopen vrijdag voorafgaand aan de wedstrijd FC Volendam – Fortuna Sittard (3-2) zijn de sponsorcontracten van Ricoh Nederland en Ricoh Document Center ondertekend. Norbert van Halderen en Martijn Witteveen ondertekenden namens Ricoh het sponsorcontract. Ricoh is een Japans bedrijf in elektronische producten, waaronder kopieerapparaten, printers, faxapparaten, digitale camera's, CD-R's en DVD's.

Het bedrijf, dat tegenwoordig wereldwijd opereert, werd op 6 februari 1936 opgericht als Riken Kankosh Co.,Ltd. Oorspronkelijk produceerde Ricoh alleen lichtgevoelig papier. Vanaf 1938 produceert het bedrijf camera's en vanaf 1955 kantoormachines. Anno 2005 is Ricoh marktleider in kopieermachines. Bovendien heeft het bedrijf veel van zijn technieken gepatenteerd, waardoor ook in veel producten van andere merken Ricoh-onderdelen verwerkt zijn. Onlangs heeft Ricoh zijn diensten uitgebreid met netwerkuitrustingen, om zo te kunnen voldoen aan de stijgende vraag naar digitalisering en netwerken op kantoren. Tot het bedrijf behoren naast Ricoh ook de merken Savin, Gestetner, Lanier, Rex-Rotary, Monroe, Nashuatec en Infotec.

Ricoh is sinds 1985 actief op de Belgische markt en sinds 1988 op de Nederlandse markt. Van de Europese, midden-oosten en Afrika divisie, Ricoh Europe, staat het strategisch hoofdkantoor in Londen en het operationeel hoofdkantoor in Amstelveen. Het Europees distributiecentrum is gevestigd in Bergen op Zoom en het Europees distributiecentrum van de onderdelen is gevestigd op Schiphol-Rijk.

(Foto: Erna Apeldoorn)