Rijpers naar Volendam

• donderdag, 06 feb 2014

Dat het mooie dorp De Rijp een hechte band heeft met Volendam weet menigeen. Dit werd weer eens bevestigd door de zes gebroeders Tromp die een bezoek aan het stadion brachten. Ook een aantal zwagers mocht met jarige Piet Tromp (75) mee, waaronder de bekende Volendamse kapper Nico Bank.
Piet Tromp: ‘Vroeger speelden we vaak tegen Volendam. Op de fiets gingen we vanuit De Rijp heen en al deden we onze stinkende best, we wisten dat we zouden verliezen. Toen liep er ook al veel talent op het dorp rond. Dit heeft bij ons allen voor een bijzondere band met Volendam gezorgd. En omdat we allemaal gek op voetbal zijn was een bezoek aan het stadion en Uniek Volendam een uitgemaakte zaak. Velen komen trouwens nog tweewekelijks naar de club kijken. Uit de grond van mijn hart kan ik een bezoek aan het museum en het stadion van harte aanbevelen. Wat een gastvrije ontvangst en wat een mooie belevenis is Uniek Volendam. Het kijkje achter de schermen laat je echt beseffen wat een groot bedrijf FC Volendam geworden is. Het lijkt weinig meer van op de oude club. Ja, de sfeer en de ambitie, die zijn gebleven. En dat maakt FC Volendam zo’n leuke club’, aldus de oud-ondernemer uit Hilversum.