Robert Molenaar: “Goede reactie op bespreking in de rust”

• vrijdag, 20 nov 2015

Op een regenachtige vrijdagavond trad FC Volendam thuis aan tegen RKC Waalwijk. Het spelbeeld van de eerste helft voorspelde, ondanks een goed begin en een vroege openingstreffer, niet veel goeds voor de mannen van Robert Molenaar. Na rust bracht de thuisploeg echter orde op zaken door met nog twee treffers de wedstrijd op 3-0 te laten eindigen. Hierdoor bleven de punten in het dorp aan de dijk. Dit tot tevredenheid van de oefenmeester van Volendam.

Door: Mitchell Burger

,,De eerste helft waren we prima begonnen en maakten we al vroeg de 1-0. Daarna werden we echter ver teruggedrongen. Tot de rust speelden we zonder initiatief, zonder organisatie, angstig en gingen er veel duels verloren. Uiteindelijk zijn we simpelweg door onze keeper in de wedstrijd gehouden”, sprak de Zaandammer.

Na rust kwamen de oranjehemden sterk uit de kleedkamers. ,,In de rust heb ik de spelers duidelijk gemaakt dat we op deze manier een vervelend seizoen gaan doormaken. Ik heb gevraagd om meer agressie, meer initiatief tot vrijlopen en het spelen naar de flanken om voorzetten te kunnen geven. Dit werd goed beantwoord. Uit een voorzet van Kippersluis maakte Laghmouchi al snel de 2-0”.

Deze treffer bleek een breekpunt in de wedstrijd. Het al gekrenkte moreel van de tegenstander brak helemaal nadat zij een dot van een kans misten op de aansluitingstreffer. Volendam begon vrijer te spelen en leek al het schroom van zich af te gooien. ,,De rest van de wedstrijd hielden we redelijk de controle. Uiteindelijk viel de 3-0 (doelpunt van Ben Moussa red.) en was de wedstrijd helemaal in het slot. Al met al ben ik zeer tevreden over de reactie op de bespreking in de rust. Het is goed om te zien dat dit in de ploeg zit. Dit schept vertrouwen voor de toekomst”.