Robert Molenaar: ‘Komen massa tekort’

• vrijdag, 15 jan 2016

Door Sonny Sier

Als blijk van felicitatie sloot Volendam-trainer Robert Molenaar zijn perspraatje af met een ferme klap op de knie van Marinus Dijkhuizen. Molenaar – vorig seizoen nog collega van Dijkhuizen bij Excelsior – kon zich vinden in de woorden van de met 1-2 zegevierende coach. Hij zag in de tweede helft een sterker Volendam, maarmoest uiteindelijk de conclusie trekken dat zijn team “massa tekort komt”.

,,Om een ‘eredivisieploeg’ als NAC te verslaan hebben we massa nodig”, allitereert Molenaar. “Massa in de breedste zin van het woord. Dan heb ik het niet alleen over fysieke kracht, maar over slimmigheden en af en toe vies zijn wanneer het moet. Dat kwamen wij tekort vandaag. Van jongensvoetbal hebben wij geen mannenvoetbal kunnen maken.”

Schuchter

De Zaandammer was verre van tevreden over de eerste 45 minuten van zijn ploeg. “De eerste helft was zorgelijk. In balverlies schakelden wij nog redelijk goed om. Maar aanvallend was het niet goed. Jammer, want daardoor leden wij in een vroeg stadium balverlies. Wij willen opbouwen van achteruit, maar we speelden te schuchter. Ook de goal viel heel gemakkelijk. Daar kan ik wel een beetje boos om worden.” Mats Seuntjes opende na een half uur spelen met droog schuiver de score. Joey Suk zette tien minuten later deruststand op het bord: 0-2.

Werklust wekt bewondering

Wel was Molenaar te spreken over de werklust van zijn mannen. ,,Complimenten voor mijn jongens over hoeveel gas zij een hele wedstrijd hebben geven. We werken zo hard. Kijk bij de 1-2 van Dylan Mertens. Hij kopt in de laatste minuut bij de tweede paal nog even een bal tegen de touwen. Daar heb ik bewondering voor. Maar als je de doelpunten zo makkelijk weggeeft, beloon je jezelf niet. Misschien steken wij teveel energie in loze dingen. De 1-2 viel uiteindelijk te laat om er nog een resultaat uit te slepen.”

Komende maandag gaat Volendam op bezoek bij FC Den Bosch. “Op basis van de tweede helft kunnen wij met opgeheven hoofd het veld verlaten. Maandag in Den Bosch wil ik hetzelfde zien.”