Robert Molenaar: ‘Onze werklust is uitbetaald’

• vrijdag, 11 sep 2015

Door: Sonny Sier

De drie doelpunten van Bert Steltenpool brachten FC Volendam alweer de vijfde overwinning in zes wedstrijden. Trainer Robert Molenaar erkende na afloop van het treffen met Jong PSV (3-0) dat zijn ploeg een duwtje in de goede richting nodig had om de wedstrijd naar de hand te zetten. ,,Het eerste doelpunt gaf ons dat zetje. Ik was niet tevreden over hoe wij ons verdedigend opstelden. Een aantal keer liep de ploeg uit positie. Het was trouwens ook niet zo dat Jong PSV er voetballend uit kwam. Maar na de treffer van Steltenpool, die uit het niets viel, liep het spel al iets beter.”
Molenaar over die goal: ,,Het doelpunt was niet ‘des Berts’. De meeste doelpunten maakt hij in het vijfmetergebied. Maar hij zat er goed in. Met zijn doorzettingsvermogen houdt Bert constant de verdediging van de tegenpartij bezig. Dat is zijn grootste kwaliteit.”

Compliment
Nadat Steltenpool uit een standaardsituatie ook de tweede Volendamse goal voor zijn rekening nam, had de thuisploeg het spel volledig onder controle. Molenaar: ,,De rust gebruikte ik om het een en ander om te zetten en vanaf toen verliep ons spel veel beter. Ik verwachtte storm van PSV, maar die bleef uit. En nadat wij ook de derde treffer maakte was de motivatie bij PSV om er nog wat van te maken gebroken. Desondanks hebben we zowel verdedigend als aanvallend nog diep moeten gaan. We moeten er op conditioneel vlak naar toe dat wij ook een eventuele verlenging kunnen volhouden. Uiteindelijk moet ik mijn ploeg, en vooral Bert, een compliment maken. Onze werklust is uitbetaald in een overwinning.”

Managen
Door de winstpartij staat FC Volendam nog steeds fier bovenaan met zestien punten uit zes wedstrijden. Over een eventueel periodekampioenschap – want daar hebben de oranjehemden nog twee overwinningen voor nodig – wil Molenaar het nog niet hebben. ,,Daar zijn we niet mee bezig. Het leidt eerder af. Het is nu zaak om te managen dat wij door blijven gaan met het proces. Het resultaat geeft maar voor een klein gedeelte weer waar we staan.”