Robert Molenaar: ‘Spel smaakt naar meer’

• vrijdag, 19 aug 2016

Door: Sonny Sier

Kritisch als altijd kon trainer Robert Molenaar het niet laten om na afloop van de 3-0 winstpartij tegen Telstar aandacht te besteden aan de details die hem nog niet bevielen. Maar bij de Zaandammer overheerste toch vooral een tevreden gevoel. Met zeven punten uit drie duels zijn de Volendammers prima uit de startblokken geschoten. “Met het aantal gecreëerde kansen ben ik heel content.”

Onverstoorbaar in afronding
Met de treffers van Rihairo Meulens, Jack Tuijp en Gyliano van Velzen in de eerste helft drukte de thuisploeg direct de verhoudingen uit op het scorebord. De kansen werden over het algemeen gecreëerd met prima veldspel. Molenaar plaatste dan ook een kritische noot bij het feit dat FC Volendam uiteindelijk ‘maar’ drie van die mogelijkheden verzilverde. “We kunnen daarin nog slagvaardiger zijn. Maar het feit dat wij zoveel creëren stemt tot tevredenheid. Dat is ook wel eens anders geweest.”
Volgens de oefenmeester had de slordigheid in de afronding niks te maken met de riante tussenstand. “Je moet onverstoorbaar blijven. ‘Doen wat werkt’, zeg ik altijd. Net als op de training.”

Geen genoegen

Ook in de dekking zag de voormalig verdediger ruimte voor verbetering. “De dekking voor de goal kan nog een stuk beter. In de eerste helft kreeg Guyon Philips een levensgrote kans en in de tweede helft leidde Kees Kwakman balverlies. Door die situatie ‘pakken’ we onze enige gele kaart van de wedstrijd én moest Hobie Verhulst ons redden door de vrije trap te keren. Daarmee geef je de tegenstander strohalmen om nog iets van de wedstrijd te maken. Een kritische trainer als ik neemt geen genoegen met een mooie einduitslag.”

Prima start
De prima start van het seizoen brengt echter wel een lach op het gezicht van Molenaar. “Met Almere City FC en FC Eindhoven begin je tegen twee tegenstanders waarbij het zomaar zou kunnen zijn dat je als team nog iets meer tijd nodig hebt om je te wapenen. Met deze start kan ik dus tevreden zijn. Ik zie op het veld veel zaken terug die wij tijdens de besprekingen en trainingen belichten. We hebben de stijgende lijn te pakken en het spel smaakt naar meer.”