Robey en FC Volendam verlengen succesvolle samenwerking met drie jaar

• donderdag, 08 jun 2023

FC Volendam en kledingleverancier Robey Sportswear hebben besloten de succesvolle samenwerking te verlengen. De Premium Partner en FC Volendam bracht onlangs nog samen het nieuwe thuistenue uit voor het seizoen 2023-2024, dat goed in de smaak viel bij de supporters van Het Nieuwe Oranje.

Met een nieuw kledingsponsorcontract zetten de partijen de lijn voort die ze in 2021 zijn ingeslagen. De laatste jaren speelt de club in mooie tenues die altijd een knipoog hebben naar de roots van het vissersdorp. Jaar op jaar zien we een stijging in de shirtverkopen. Tijdens de laatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen Excelsior speelde FC Volendam in het shirt van volgende jaar en kleurden de tribunes oranje. Richting het nieuwe seizoen lanceert de club ook het nieuwe uittenue.

Commercieel directeur Jan-Bas Veltman is trots op de samenwerking: “Robey Sportswear levert een mooie bijdrage aan de uitstraling van FC Volendam. Samen maken we shirts die passen bij FC Volendam. We kijken uit naar de komende jaren met Robey. We hebben een professionaliseringsslag gemaakt en zijn blij dat we de samenwerking met drie jaar gaan verlengen.”

'FC Volendam speelt belangrijke rol'

Ook Robey, dat inmiddels negen betaaldvoetbalclubs aan zich heeft verbonden, is trots op het verlengde partnerschap. “Drie jaar geleden zijn we met elkaar begonnen aan deze mooie samenwerking”, vertelt Mark Koevermans (links op de foto met Carel Eiting), managing director van Robey. “Zowel FC Volendam als Robey zijn ambitieus en dagen zichzelf uit om te gaan voor meer en beter. Ten opzichte van die tijd zijn hebben beide partijen daar mooie stappen in gezet. FC Volendam speelt een belangrijke rol in het verspreiden van het imago van Robey. Toen de club promoveerde en zich dit seizoen handhaafde ging de vlag uit. Voor de komende periode komen er weer mooie tenues aan en gaan we nieuwe uitdagingen samen aan.”

Tekst & foto's: FC Volendam