Roelof Luinge woensdag te gast in LOVE Sport Extra!

• maandag, 31 mei 2010
  • Leestijd: 1 minuut

Voormalig topscheidsrechter Roelof Luinge is woensdag 2 juni om 18.00 uur de hoofdgast in het LOVE-radioprogramma LOVE Sport Extra!

Luinge debuteert op 29 oktober 1983. Hij is actief in de eredivisie en eerste divisie en fluit ruim 740 wedstrijden in het betaald voetbal. Daarmee is hij Nederlands meest ervaren arbiter ooit. Luinge wordt uitgeroepen tot beste scheidsrechter van het seizoen 2005/2006. In het dagelijks leven is hij woonachtig in Bussum en werkzaam als inspecteur voor de belastingdienst.

Op 8 april van dit jaar wordt bekend dat Roelof Luinge moet stoppen met het fluiten van wedstrijden in het betaalde voetbal. Een dag later blijkt dat hij toch in dienst blijft van de KNVB, hij zal wedstrijden gaan leiden in de nieuwe topklasse.
Op donderdag 6 mei j.l fluit Roelof Luinge zijn laatste wedstrijd op het hoogste niveau, de bekerfinale Feyenoord – Ajax, waarin hij in de 89e minuut wordt afgelost door vierde official Kevin Blom.

Om 18.30 uur bellen met...Bert van der Poppe

LOVE Sport Extra!, dinsdagavond tussen 18.00 uur en 19.00 uur op LOVE-Radio! Presentatie: Jack Mühren en Ed Guyt.

LOVE-Radio: FM 106.6, kabel 89.0, TV-kanaal 12+,
Internet Livestream: www.rtvlove.nl