Ronald de Boer zoekt voetbaltalent met Men United

• maandag, 17 feb 2014

FC Volendam een van de 6 vindplaatsen!

Hoofdcoach Ronald de Boer start voor Men United opnieuw een zoektocht naar de 24 grootste voetbaltalenten van Nederland. In 2013 stapten 4 spelers via Men United over naar een profclub. Nieuw in de selectieprocedure zijn de Men United Trials (voorrondes) bij zes clubs uit de Jupiler League, waaronder FC Volendam!
Alle jonge talenten van Nederland kunnen zich aanmelden en kans maken op deelname aan een van deze voorrondes bij een Jupiler League uit de eigen regio. De climax van Men United is deelname aan de prestigieuze Aegon Copa Amsterdam in het Olympisch Stadion onder leiding van Ronald de Boer, waar de spelers voor het oog van duizenden toeschouwers spelen tegen internationale topteams en een profcontract kunnen verdienen. Wil jij kans maken op deze unieke ervaring? Lees hieronder hoe je deel kunt nemen.

Selectieprocedure
Aanmelden voor Men United is mogelijk voor iedereen geboren tussen 1 januari 1994 en 31 december 1997. De aanmeldperiode loopt van 14 februari t/m 18 maart 2014. Inschrijven kan uitsluitend via de Men United Facebook-app, bereikbaar via www.copa-amsterdam.nl.

Bij het aanmelden bepaalt de woonplaats van de deelnemer aan welke Jupiler League-club hij automatisch wordt gekoppeld: FC Emmen (voor deelnemers uit de provincies Groningen, Friesland en Drenthe), De Graafschap (provincie Gelderland en Overijssel), Almere City FC (provincies Flevoland en Utrecht), FC Volendam (provincie Noord-Holland), Excelsior (provincies Zuid-Holland en Zeeland) en FC Eindhoven (provincies Noord-Brabant en Limburg).

Iedere deelnemer krijgt een persoonlijke Men United-profielpagina en als eerste opdracht om zoveel mogelijk stemmen ('likes') te verzamelen. Per Jupiler League-club wordt een apart klassement bijgehouden. De 125 spelers met de meeste stemmen worden uitgenodigd voor de Men United Trial bij de betreffende club. In totaal krijgen dus 750 spelers (125 spelers per club x 6 clubs) een echte kans om zich te bewijzen. Tijdens elke Trial worden 50 spelers geselecteerd door de scouts van de Jupiler League-club en de staf van Men United.

Alle 300 finalisten (6 Trials x 50 geselecteerden) strijden tijdens de Finals bij Ajax (16 april) om een plek in de definitieve selectie van Men United, die zal bestaan uit 21 veldspelers en 3 keepers.