Ruime oefennederlaag voor combinatieteam in Den Haag

• donderdag, 21 mrt 2024

FC Volendam heeft donderdagmiddag een ruime oefennederlaag geleden tegen ADO Den Haag. In het Bingoal Stadion werd het in een ontmoeting met Volendammers Henk Veerman, Daryl van Mieghem en Jari Vlak liefst 4 - 0 voor de thuisploeg. Voor de Volendammers was het een kans om andere spelers speeltijd te geven dan de mannen die de afgelopen weken veelal minuten hebben gemaakt.

De openingsfase van het duel in Den Haag was in balans. Beide ploegen zochten naar mogelijkheden. De thuisploeg was daar echter het meest doortastend in. Al snel kreeg Alex Schalk een mogelijkheid na doorkoppen van Veerman. De aanvaller schoot de bal enkele meters naast het doel van Barry Lauwers. Na elf minuten voetballen schoot Schalk wel raak. Vanaf rand strafschopgebied vond hij de verre hoek, waardoor ADO Den Haag op een 1 - 0 voorsprong kwam.

Volendamse mogelijkheden

ADO kreeg al snel een goede kans om de score te verdubbelen. Van Mieghem verscheen oog in oog met Lauwers, maar zag de doelman redden. De rebound van Schalk werd ook gekeerd door de goalie. Daarna was daar dan ook FC Volendam. Oskar Buur trok de bal goed terug vanaf de achterlijn richting Darius Johnson, maar de aanvaller kon niet binnen schieten. Safouane Karim kreeg ook twee goede mogelijkheden. De eerste poging vloog naast, de tweede werd met moeite gered door Nick Marsman.

Een kleine tien minuten na rust sloeg ADO twee keer toe. Schalk kreeg de bal in de diepte, won het duel en verscheen voor Lauwers. De aanvaller schoot de bal in de verre hoek en maakte zo zijn tweede van de middag. Direct daarna werd Van Mieghem de diepte ingestuurd. Hij bediende de volledig vrijstaande invaller Maikey Houwaart, die wist te scoren. Zo stond het na 55 minuten 3 - 0 in Den Haag.

Weinig kansen

Veel had FC Volendam niet in te brengen in de tweede helft. Ook niet nadat er flink werd gewisseld aan beide kanten. Na een uur kopte Axel Guessand een bal over uit een hoekschop en Robin Maulun schoot een vrije trap naast. Meer kansen kregen de oranjehemden niet. De thuisploeg kreeg ook nauwelijks kansen na de derde treffer. Sacha Komljenovic kreeg nog een goede mogelijkheid, maar schoot de bal voorlangs. Het slotakkoord van het duel was voor ADO. Malik Sellouki vond vlak voor tijd de bal voor zijn voeten in het strafschopgebied. Hij bepaalde de eindstand op 4 - 0.

Almere City-uit

De volgende wedstrijd voor de Volendamse formatie is het uitduel tegen Almere City. Volgende week zondag 31 maart wordt om 16:45 uur afgetrapt in het Yanmar Stadion in Almere.

Scoreverloop

11' Alex Schalk 1 - 0
54' Alex Schalk 2 - 0
55' Maikey Houwaart 3 - 0
89' Malik Sellouki 4 - 0

ADO Den Haag: Nick Marsman (46' Tim Coremans); Henri Koudossou (61' Tyrese Asante), Timothy Derijck (61' Finn de Bruin), Matteo Waem, Amir Absalem (87' Henri Koudossou); Kürsad Surmeli (61' Gylermo Siereveld), Jari Vlak (61' Silvinho Esajas), Lasse Vigen (61' Malik Sellouki); Daryl van Mieghem (61' Jerry van Wolfgang), Henk Veerman (46' Maikey Houwaart / 76' Mohamed Hamdaoui), Alex Schalk (61' Sacha Komljenovic).

FC Volendam: Barry Lauwers; Oskar Buur (60' Déron Payne), Brian Plat (60' Damon Mirani), Billy van Duijl (46' Ibrahim El Kadiri), Axel Guessand, George Cox; Luke Le Roux (46' Robin Maulun), Safouane Karim (60' Imran Nazih), Achraf Douiri; Robert Mühren, Darius Johnson.

Tekst: Rick Sinnige
Foto's: Sonny Sier