Saboe en Marc Molenaar treden op in het KRAS stadion

• woensdag, 02 nov 2011

De jonge Volendamse musicalster Marc Molenaar – bekend van Tarzan en Belle en het Beest – en de superleuke band Saboe treden zondag 6 november op in het KRAS-stadion van FC Volendam. Dan speelt FC Volendam een spannende wedstrijd tegen Telstar, de Witte Leeuwen uit Velsen-Zuid. Marc zingt voor de wedstrijd op de middenstip het clublied en in de rust nog twee nummers. Saboe treedt voor en na de wedstrijd op in het jongerenhome Aan de Dijk. Het talent van de dertienjarige Marc Molenaar werd al op zesjarige leeftijd ontdekt. Na een auditie voor de internationale ster Phil Collins, werd Marc aangenomen voor de musical Tarzan. Drie seizoenen lang speelde de Volendammer de jonge versie van de hoofdrolspeler in de productie van Joop van den Ende. In de musical Belle en het Beest mocht Marc twee seizoenen ten tonele verschijnen. Ook mocht Marc in 2008 twee avonden meezingen in het concert van de drie Baritons in theater Carré.

Saboe  bestaat sinds 2007 en heeft sindsdien een succesvolle ontwikkeling doorgemaakt. Met de huidige, uitgebreide bezetting spelen ze een cover repetoire vermengd met rock ’n roll, Britpop, Soul, Folk, Blues en Reggae. Dit zorgt voor een zeer dynamisch en variërend repetoire dat live bijzonder goed aanslaat. ook speelde de band vorig jaar tijdens Koninginnenacht live op radio 3FM
Saboe bestaat uit: Robin Küller – vocals; Louis Saboe - lead guitar; Jory Jonk - rhythm guitar + vocals; Sander Jonk – keys; John Boston – drums; Lou Snoek - bass + vocals en Frank Bont – Saxophone.

Elke thuiswedstrijd treden rond de wedstrijd Volendammer artiesten op. Zo brachten eerder Jan Keizer en Annie Schilder, Jack Mühren en Wolfgang Schwalbe extra sfeer in het stadion met hun optredens.