Samenwerking Sligro Purmerend en FC Volendam smaakt naar meer

• dinsdag, 07 sep 2021

In de rubriek Wij Blijven Oranje spreken we met bedrijven die FC Volendam ook volgend seizoen trouw blijven als sponsor. Sligro Purmerend is hard getroffen door de coronapandemie. Desondanks smaakt de samenwerking naar meer. Daardoor blijft ook Sligro Purmerend komend seizoen partner van FC Volendam.

Na een hectische situatie door de coronapandemie, gaat Sligro Purmerend langzamerhand weer de goede kant op. “Wij hebben een zwaar jaar gehad, omdat wij onder andere afhankelijk zijn van de horeca en bedrijfskantines”, vertelt vestigingsdirecteur Nico Molenaar: “Gelukkig bloeit alles weer op en roeien wij richting de goeie koers.”

Groots in genieten

Ondanks deze lastige periode is de Sligro Purmerend trouw gebleven aan FC Volendam. “Wij staan met heel ons hart achter de besluitvorming om deze partnership gewoon door te streven.” Sinds 2018 heeft het bedrijf een partnership met de club. “Het is een mooie club, waar wij onszelf in terugzien. Onze slogan is ‘Groots in genieten’. Hier zien wij FC Volendam in terug. De club is gastvrijheid en het voetbal is vaak om te smullen. Helemaal als het Nieuwe Oranje wint, zoals bij de 5-0 winst tegen MVV. Dan is het geniet-gedeelte heel groot”, zegt hij met een knipoog.

Daarnaast is de samenwerking met FC Volendam voor Molenaar uniek. “Wij wilden ons graag meer binden aan de regio Waterland. Door benadering van ex-commercieel medewerker Jack Tuijp, leek dit ons een mooie gelegenheid een stap in die richting te zetten. Wat de samenwerking met FC Volendam uniek maakt is dat Volendam een relatief kleine plaats is in Nederland, maar toch een betaaldvoetbalclub heeft met Eredivisie-ambities. Daarnaast maakt de club met het aanbieden van de businessclub een ingang vrij voor het werven van potentiële afnemers.”

Forse kostenbesparing

Onderdeel van het sponsorschap is dat FC Volendam de inkoop van onder andere het voedsel kan doen tegen een scherpe prijs. Commercieel manager Mike Tol is daar heel blij mee: “Dit scheelt de club duizenden euro’s. Met die kostenbesparing kunnen we extra investeringen doen. Kijk bijvoorbeeld upgrade van verschillende lounges, waardoor we de hospitality voor onze partners weer kunnen vergroten. Een win-winsituatie.”