Scheveningen duwt Jong Volendam richting gevarenzone

• zaterdag, 13 jan 2018

Jong FC Volendam is 2018 slecht begonnen. In eigen huis werd er met 0-1 verloren van Scheveningen. Afgelopen seizoen streden beide teams nog voor een plek bij de bovenste vijf, maar dit seizoen is het zaak om bij de onderste vier vandaan te blijven. De gasten deden dit dus het best. Het team van Johan Steur is hierdoor op precies de helft van de competitie afgezakt naar de dertiende plaats. Het verschil met nummer vijftien Capelle is weliswaar nog vijf punten, maar zij hebben nog twee wedstrijden te goed. Na een prima debuutseizoen en uitstekende start van de huidige competitie is de realiteit echter dat het wel eens een lastige paar laatste maanden kunnen worden. Volgende week speelt Jong FC Volendam de eerste "terug wedstrijd" en wel in Hengelo tegen Jong FC Twente. Een latertje dit keer, want de aftrap is pas om 16:00 uur op sportpark De Waarbeek.

Opstelling Jong FC Volendam: Mitchel Michaelis, Mohamed Betti (60. Nick Zeijlmans), Marco Tol (60. Rodney Smorenberg), Darryl Bäly, Stan Veerman, Alex Plat, Gani Meholli, Jari Vlak, Jordy Hilterman, Dylan Mertens, Kay Tejan

Opstelling Scheveningen: Sven Wolsheimer, Esin Gula, Jari de Jong, Samir El Moussaoui, Ruben Koorndijk, Levi Schwiebbe, Leroy Resodihardjo, Barry Rog, Mehmet Aldogan, Brandon Robinson, Tim Peters

Scheidsrechter: B. (Bilal) Sahiner (Oss)

Toeschouwers: 150