Selectie FC Volendam geeft clinics aan E-pupillen

• vrijdag, 11 okt 2013

De pupillen die het vorige seizoen mee hebben gedaan aan de Deen Cup en daarbij hun eerste ronde hebben gewonnen, kregen afgelopen woensdag 9 oktober een gasttraining van twee spelers van FC Volendam. De spelers hebben een clinic gegeven van plusminus een uur op de velden van de amateurclubs. De deelnemende clubs waren: sv Overbos, Purmersteijn, LSVV, ASC Waterwijk, SVW ’27, ASV Dronten, sv Medemblik, Swift ’64, De Wherevogels, RKAV Volendam, De Blokkers, en Zeevogels.

{foto1}

De Deen Cup competitie is opgezet door Deen Supermarkten en FC Volendam, voor de E-pupillen van voetbalclubs uit Noord-Holland. Alle wedstrijden worden gespeeld in het Kras Stadion van FC Volendam, voorafgaand aan de thuiswedstrijden van FC Volendam. Via elk filiaal van Deen wordt een amateurclub uitgenodigd voor de voorwedstrijden. Al het 10e jaar op rij is de Deen Cup een perfect één-tweetje tussen Deen Supermarkten en FC Volendam. Welk klein voetballertje droomt er nu niet van om in een groot stadion te mogen voetballen? De Deen Cup geeft hem die kans.

{foto2}

De Deen Cup wordt twee uur voorafgaand aan een thuiswedstrijd van FC Volendam gespeeld, iedere ronde dus twee wedstrijden. Te beginnen met drie penalty's en vervolgens om en om tot er een penaltywinnaar is. Indien de wedstrijd in een gelijkspel eindigt, is de winnaar die club, die de strafschoppen het best heeft benut. De teams die hun wedstrijden winnen, gaan een ronde verder en komen later in het seizoen terug. De teams voetballen in het thuis- en uittenue van FC Volendam. Zeevogels is winnaar geworden van de Deen Cup seizoen 2012-2013.

{foto3}

Klik hier voor de foto's van de clinic bij de Blokkers