SOS Kinderdorpen terug op het FC Volendam-shirt als maatschappelijk partner

• zaterdag, 27 mei 2023

Tijdens de lancering van het thuistenue voor het seizoen 2023-2024 waren ze al even zichtbaar, maar nu is de samenwerking ook officieel beklonken. FC Volendam heeft SOS Kinderdorpen omarmd als nieuwe maatschappelijk partner. De kinderontwikkelingsorganisatie siert de borst van kindermaattenues voor het seizoen 2023-2024 en heeft aanvoerder Carel Eiting bereid gevonden om zich als vriend van de organisatie in te zetten.

SOS Kinderdorpen is actief in 138 landen en gebieden en onderdeel van de federatie SOS Children’s Villages International. Wereldwijd zet het goede doel zich structureel in voor kinderen die het risico lopen de ouderlijke zorg te verliezen en kinderen die de zorg van hun ouders zijn verloren. SOS Kinderdorpen streeft ernaar deze kinderen weer een liefdevolle familiebasis te geven.

SOS Kinderdorpen is geen onbekende voor FC Volendam. In het seizoen 2014-2015 sierde het goede doel ook al eens het shirt van FC Volendam, zij het voor een aantal wedstrijden. Jan Smit gaat zijn 25ste jaar in als ambassadeur van SOS Kinderdorpen. De voorzitter is dan ook trots dat deze mijlpaal gevierd kan worden met een partnerschap. “Al bijna 25 jaar ben ik ambassadeur van SOS Kinderdorpen en heb ik gezien welke bijzondere projecten zij uitvoeren en ondersteunen. Het is prachtig dat deze mijlpaal samenkomt in het partnerschap met mijn favoriete club. Dat ook onze aanvoerder een goed gevoel heeft bij SOS Kinderdorpen maakt deze situatie zeer bijzonder. Het logo staat prachtig op onze kindermaatshirts.”

'Trots'

Arian Buurman, algemeen directeur SOS Kinderdorpen, is blij met de samenwerking. “Geweldig dat FC Volendam op deze manier meer bekendheid aan SOS Kinderdorpen wil geven! Jan Smit is al bijna 25 jaar ambassadeur van SOS Kinderdorpen. En ook in zijn functie als voorzitter van FC Volendam vergeet hij SOS niet. Daarnaast zijn we natuurlijk heel trots dat Carel Eiting zich ook in wil zetten voor SOS Kinderdorpen. We zijn FC Volendam, Carel en Jan heel dankbaar voor de steun voor ons werk.”

Tekst en foto's: FC Volendam